آزادی 2 شهرک دیگر در جنوب شرق ادلب

به گزارش مهسان بلاگ، نیرو های ارتش سوریه به عملیات خود در جنوب شرق ادلب ادامه می دهند و پیروز شدند شهرک های ام الخلاخیل و الزرزور را آزاد نمایند.

آزادی 2 شهرک دیگر در جنوب شرق ادلب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عملیات ارتش سوریه در جنوب شرق استان ادلب علیه گروه های تروریستی جبهه النصره و اجناد القوقاز همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که نیرو های ارتش سوریه شامگاه یکشنبه (روز گذشته) پیروز شدند شهرک ام الخلاخیل واقع در جنوب شرق ادلب را آزاد نمایند.

خبرنگار اسپوتنیک به نقل از یک منبع میدانی گزارش داد که جنگنده های روس، پوشش هوایی عملیات ارتش سوریه به سمت ام الخلاخیل را بر عهده داشتند.

این منبع می گوید که ارتش سوریه توانست جهت امدادرسانی عناصر النصره و اجناد القوقاز به ام الخلاخیل را ببندد و بر این شهرک تسلط پیدا کند.

به گفته وی، در جریان عملیات ارتش سوریه، بیش از 50 تروریست کشته و زخمی و تجهیزات نظامی آنان نیز منهدم شد.

پس از آزادسازی ام الخلاخیل، ارتش سوریه به پیشروی خود در جنوب شرق ادلب ادامه داد و در ساعات اولیه بامداد امروز دوشنبه توانست شهرک الزرزور را آزاد کند.

یک منبع میدانی اطلاع داد که ارتش سوریه پس از پیشروی به سمت غرب ام الخلاخیل توانست الزرزور را آزاد کند. در این محور نیز، ارتش سوریه با عناصر النصره و اجناد القوقاز درگیر شد و این شهرک را از اشغال آنان خارج کرد.

ارتش سوریه مرحله دوم عملیات خود در جنوب شرق استان ادلب را از 23 آبان ماه با حملات هوایی و توپخانه ای گسترده شروع کرد.

النصره بیش از 70 درصد استان ادلب و محله های غربی و شمال غربی حلب را در اشغال خود دارد و عناصر این گروه، در بعضی از مناطق حماه و لاذقیه به همراه تروریست های همپیمان خود مانند الحزب الترکستانی و اجناد القوقاز حضور دارند که به ترکیه وابسته هستند.

در اجناد القوقاز عناصر تروریستی چندین کشور حضور دارند که بین اروپا و آسیا واقع شده است، مانند آذربایجان، ارمنستان، گرجستان و چچن. عناصر این گروه چندین هزار نفر برآورد می شوند. این افراد اواخر سال 2012 به همراه خانواده های خود وارد سوریه شدند و این گروه را تشکیل دادند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27331

به "آزادی 2 شهرک دیگر در جنوب شرق ادلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزادی 2 شهرک دیگر در جنوب شرق ادلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید