آلمان: مرگ البغدادی انتها تروریسم داعش نیست

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر امور خارجه آلمان درجریان سفر کوتاه خود به کشور تونس مرگ سرکرده داعش را انتها تروریسم داعش و مبارزه با این شبکه تروریستی ندانست.

آلمان: مرگ البغدادی انتها تروریسم داعش نیست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه فوکوس آلمان، برلین معتقد است که مرگ ابوبکر البغدادی، سرنموده داعش به سرانجام قریب الوقوع تروریسم داعش منجر نخواهد شد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در سفری به تونس مرگ البغدادی را البته یک گام مهم در مبارزه با تروریسم داعش دانسته و در عین حال تاکید نمود که ما همچنین باید بدانیم که مبارزه با داعش از این طریق کاملا به سرانجام نمی رسد.

استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان هم در این باره اعلام نموده است که مرگ البغدادی منجر به این می گردد که وی دیگر نمی تواند دستورات قتل را صادر کند؛ اما این بدین مفهوم نیست که به این ترتیب مبارزه با داعش کاملا به سرانجام رسیده است.

مقامات امنیتی در آلمان هم با توجه به اقدامات احتمالی انتقام جویانه داعش هیچ تغییری در شرایط خطر این کشور ارزیابی نمی نمایند.

ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش اهل عراق بود و پس از اشغال نظامی این کشور توسط آمریکا در سال 2003، به عنوان یک اسلامگرای افراطی به شهرتی دنیای رسید و توانست با سازمان دهی یک گروه شبه نظامی منسجم، نزدیک به یک دهه به کابوس امنیتی خاورمیانه و دنیا تبدیل گردد. او خود را خلیفه مسلمین نامید و مدعی رهبری تمامی مسلمانان دنیا شد.

دونالد ترامپ روز یک شنبه طی سخنانی در کاخ سفید خبر مرگ سرنموده داعش را خاطرنشان کرد. او با ادبیاتی سخیف که با ادبیات متعارف یک رئیس جمهور فاصله زیادی داشت گفت که رهبر داعش در سرانجام یک تونل، در حال گریه و زاری و مثل یک سگ و یک فرد بزدل مرد.

تاکنون کشورهای مختلف واکنش های متفاوتی به مرگ بغدادی نشان دادند. امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به مرگ رهبر داعش گفت: مرگ البغدادی ضربه سختی علیه داعش است. اما این تنها فقط یک مرحله از جنگ است.

لورنس پارلی، وزیر دفاع فرانسه عملیات آمریکا در ادلب سوریه را ستود و مرگ البغدادی را بازنشستگی یک تروریست توصیف نموده است

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا هم درحساب توییتری خود در این باره نوشت: کشته شدن البغدادی لحظه مهمی در مبارزه علیه ترور است، اما نبرد علیه شرارت داعش هنوز تمام نشده است. بریتانیا با کشورهای ائتلاف برای سرانجام دادن به فعالیت های وحشیانه داعش برای همواره همکاری خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24280

به "آلمان: مرگ البغدادی انتها تروریسم داعش نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان: مرگ البغدادی انتها تروریسم داعش نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید