آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، جان ابی زید، سفیر آمریکا در عربستان به حمله پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به تاسیسات نفتی آرامکو واقع در شرق عربستان واکنش نشان دادند.

آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد

سفیر آمریکا در عربستان در این ارتباط در حساب کاربری خود در توئیتر گفته است: آمریکا حملات پهپادی امروز علیه تاسیسات نفتی در بقیق و هجره خریص را به شدت محکوم می نماید.

جان ابی زید همچنین در ادامه مدعی شد: این حملات علیه زیرساخت های حیاتی که جان بسیاری از شهروندان و غیرنظامیان را به خطر می اندازد، غیرقابل قبول است و دیر یا زود نتایج آن منجر به از دست رفتن جان بی گناهان خواهد شد.

ادعاهای سفیر آمریکا در عربستان پس از آن مطرح شده که ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه نبرد خود با متجاوزان سعودی پیروز شدند یک عملیات پهپادی پیروزیت آمیز را علیه شرکت نفتی آرامکو عربستان در شرق این کشور انجام دهند.

در همین ارتباط، وزارت کشور عربستان با تائید این حمله خاطرنشان کرد: بامداد امروز دو آتش سوزی در دو کارخانه شرکت آرامکو در استان بقیق و هجره خریص به وقوع پیوست و این دو آتش سوزی در نتیجه هدف قرار دریافت شرکت آرامکو از طریق پهپاد رخ داده است.

همچنین یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن چند ساعت پس از این حملات ضمن تائید بزرگترین حمله به تاسیسات نفتی در دورترین نقطه شرقی عربستان، از ادامه این حملات در صورت تداوم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن اطلاع داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16959

به "آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به حمله پهپادی یمن علیه عربستان واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید