آنفلوانزا جان 3 کردستانی را گرفت ، بستری شدن 131 نفر

به گزارش مهسان بلاگ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فوت 3 نفر در کردستان بر اثر مبتلا به بیماری آنفلوانزا اطلاع داد.

آنفلوانزا جان 3 کردستانی را گرفت ، بستری شدن 131 نفر

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، ابراهیم قادری اظهار کرد: تا کنون از 131 نفر بیمار مشکوک به آنفلوانزا در سطح استان کردستان نمونه گیری شده است که، از این تعداد 34 مورد مثبت بوده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند اضافه کرد: تاکنون سه نفر از بیماران مبتلا به آنفلوانزا در استان کردستان فوت نموده اند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کردستان اظهار داشت: یک نفر از فوت شدگان مربوط به شهرستان مریوان و 2 نفر نیز مربوط به شهرستان قروه هستند.

وی از انجام اقدامات لازم برای درمان بیماران بستری شده اطلاع داد و مطرح کرد: در حال حاضر از لحاظ تامین دارو برای این بیماران در استان هیچگونه کمبود و مسئله ای وجود ندارد.

قادری توضیح داد: سردرد شدید، افزایش ناگهانی دمای بدن، درد شدید عضلانی، ضعف، کوفتگی و خستگی طولانی مدت، سرفه دائمی خشک و شدید و اسهال و استفراغ بویژه در بچه ها از علایم این بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه مردم در صورت داشتن این علایم در سریعترین زمان ممکن به مراکز درمانی مراجعه نمایند، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا به شدت مسری است و حداقل در 30 دقیقه به وسیله دست های آلوده منتقل می گردد، ضمن اینکه پایه اصلی کنترل این بیماری باشست و شوی مداوم دست ها و پرهیز از دست دادن و روبوسی کردن است.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 27862

به "آنفلوانزا جان 3 کردستانی را گرفت ، بستری شدن 131 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوانزا جان 3 کردستانی را گرفت ، بستری شدن 131 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید