آیا روزه دریافت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

به گزارش مهسان بلاگ، به گفته متخصصان؛ در ایام ماه رمضان افرادی که بیماری زمینه ای و مشکل خاصی ندارند می توانند روزه بگیرند و هیچ ممنوعیت پزشکی برای آن ها وجود ندارد.

آیا روزه دریافت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، روزه تاثیر آنچنانی بر ابتلا شدن افراد به کرونا ندارد، اما افرادی که به کروناویروس مبتلا شدند، بیمارند یا احتیاج به دارو دارند، احساس ضعف و ناتوانی می نمایند، دوران بهبودی خود را هنوز نگذرانده اند و دریافت روزه برای آن ها سخت است می توانند بعد از کرونا قضای روزه خود را به جا آورند.

پزشکان می گویند:کرونا هم مثل مابقی بیماری هاست بنابراین افرادی که در سختی ها و با ضعف عمومی شدید روبرو شدند در این شرایط روزه نگیرند، اما بعداً قضای روزه خود را می توانند به جا بیاورند.

روزه دریافت در ابتلای افراد به کرونا ویروس هیچ تاثیری ندارد چرا که بیشتر کادر درمان که هم اکنون در خط مقدم مبارزه با کرونا هستند، روزه هستند و اگر روزه تاثیری بر ابتلا به کرونا داشت این افراد روزه نمی دریافتد.

متخصصان معتقدند: کسانی که می خواهند روزه خود را در شرایط کرونایی به جا بیاورند، مسائل بهداشتی را رعایت نمایند، ماسک بزنند، در خانه بمانند و از تردد های غیرضروری خودداری نمایند، فاصله فیزیکی را رعایت نمایند، در شلوغی ها و اماکن عمومی حضور نیابند و هنگام افطار و سحر تغذیه مناسب داشته باشند.

اگر کسی که به کرونا هم مبتلا نشده است به دلایل مختلف از جمله تشنگی و ضعف عمومی بدن برای روزه دریافت در عذاب و سختی است می تواند پس از کرونا روزه خود را به جا بیاورد.

با توجه به شرایط کرونایی روزه داران در وعده افطار و سحری خود از غذا های پُر پروتئین، میوه تازه، آبمیوه تازه و مایعات زیاد استفاده نمایند.

روزه داری و عبادات برای سلامتی روح و جسم انسان است اگر فردی احساس می نماید که با روزه داری بدنش دچار آسیب می گردد خیلی برایش واجب و ضروری نیست روزه بگیرد، چون جسم امانتی است در اختیار ما و فردای قیامت باید جوابگوی باشیم که چطور از آن استفاده کردیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83862

به "آیا روزه دریافت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا روزه دریافت خطر ابتلا به کرونا را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید