آیا سرکرده داعش به سرت منتقل شده است؟

به گزارش مهسان بلاگ، در صورتی که مداخله جدید آمریکا و اروپا در لیبی صحت داشته باشد ناشی از خطر داعش و بهره برداری از این موضوع برای اشغال لیبی و تقسیم آن بین کشورهای متجاوز است سناریویی که در سال 1945 در جنگ جهانی دوم پس از شکست ایتالیا و کشورهای همسایه اش رخ داد.

آیا سرکرده داعش به سرت منتقل شده است؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پایگاه اینترنتی رای الیوم در مقاله ای به قلم عبدالباری عطوان نوشت: اخباری که از رسیدن نیروهای زمینی آمریکایی، روسی، انگلیسی و فرانسوی به لیبی سخن می گویند، بیشتر می شود. هدف از اعزام این نیروها نه برقراری امنیت، بلکه همانگونه که بسیاری انتظار دارند، برای از بین بردن خطر فزاینده گروه تروریستی داعش است. بعد از آنکه داعش از ایالت سرت به چند شهر و تاسیسات نفتی در راس لانوف، الریقه، زویتینیه و غیره حمله کرد، نگرانی ها نسبت به کنترل هلال نفتی لیبی توسط جنگجویان این گروه تروریستی، افزایش یافته است.

ژنرال جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک نیروهای آمریکایی، روز شنبه در اظهاراتی تأکید کرد نیاز اساسی برای اقدام نظامی قاطع برای متوقف ساختن گسترش گروه داعش در لیبی احساس می شود.

نکته جالب این است که نیروهای انگلیسی و فرانسوی در پایگاه نظامی جمال عبدالناصر در جنوب شهر طبرق مستقر شده اند. در حالی که نیروهای آمریکایی در پایگاهی دیگر در شرق شهر طرابلس مستقر شده است. مسئله قابل توجه این است که این نیروها در پایگاهی ای نظامی استقرار یافته اند که به نام یک رهبر عربی خوانده می شود که به شدت با ایجاد پایگاه های نظامی خارجی مخالفت می کرد و از انقلاب لیبی در سال 1969 حمایت می کرد. این شخصیت همچنین از بسته شدن پایگاه آمریکایی هولیس در نزدیک طرابلس ابراز خرسندی کرد.

قبل از ورود این نیروها که شمار آنها تا به امروز در حدود 500 نظامی تخمین زده شده است، برخی از گزارش های خبری که یکی از آنها در روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف منتشر شد، از انتقال ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش به شهر سرت با هدف جلوگیری از دستگیری اش توسط دستگاه های اطلاعاتی غربی در عراق و سوریه، خبر می دهند.

این اخبار فاش شده ما را به یاد حادثه مشابهی در سال 2003 می اندازد که طی آن سال آمریکا به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق، این کشور را اشغال کرد و یا دخالت ناتو در لیبی که گفته شد به دلیل جنایات رژیم معمر قذافی رهبر سابق لیبی صورت گرفت.

نمی دانیم که چگونه شخصی مانند البغدادی که سازمان های اطلاعاتی بیشتر از یکصد کشور از جمله روسیه، آمریکا، فرانسه و انگلیس و نیز سازمان های اطلاعاتی عربستان سعودی، سوریه و عراق وی را تحت تعقیب قرار داده اند، بتواند از مقر سری خود در شهر الرقه در سوریه خارج و بر هواپیمایی سوار شود و در شهر سرت لیبی فرود بیاید؟

اگر البغدادی واقعا در گمراه کردن تمام سازمان های اطلاعاتی و نقل مقر فرماندهی خود به شهر سرت که با وی به عنوان خلیفه بیعت کرده و به گروهش پیوسته اند، پیروز شده باشد، این موضوع نشانگر آن است که وی یک نابغه و فرماندهی بی نظیر است! و در مقابل این دستگاه های اطلاعاتی و دولت های آنها، که از پیشرفته ترین دستگاه های مخابراتی و هواپیماهای جاسوسی که ردپای مورچه ها را در خاک عراق و سوریه رصد می کنند، شکست خورده هستند و یا اینکه این سرویس های اطلاعاتی با البغدادی و داعش تبانی کرده اند.

تأیید کردن این روایت ها یا اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است، برای ما سخت است؛ چرا که پیش از این گزارش های زیادی مبنی بر زخمی شدن و کشته شدن البغدادی در یکی از حملات هوایی آمریکایی یا حملات ارتش عراق، شنیدیم که نادرست بودن آن بعدا معلوم شد.

مداخله جدید آمریکا، اروپا و روسیه در لیبی، اگر صحت داشته باشد ناشی از خطر گروه داعش و بهره برداری از این موضوع برای اشغال لیبی و تقسیم آن بین کشورهای متجاوز است سناریویی که در سال 1945 در جنگ جهانی دوم پس از شکست ایتالیا و کشورهای همسایه اش رخ داد.

داعش و دیگر گروه های مسلح تندرو به لیبی نفوذ کرده اند و به دلیل دخالت سازمان ناتو و تخریب نهادهای دولتی لیبی، حضور خود را تقویت و لیبی را به یک کشور شکست خورده که هرج و مرجی خونین آن را فراگرفته است، تبدیل کرده اند. سوال اینجاست که شرایط لیبی پس از مداخله نظامی جدید احتمالی چگونه خواهد شد و چقدر از مردم نیک سرشت آن کشته خواهند شد؟

ما با مداخله ناتو و جنگنده های آن در لیبی در سال 2011 مخالفت کردیم، همان گونه که با لشکرکشی آمریکا به عراق در سال 2003 مخالفت کردیم و با هر گونه دخالت نظامی جدید در لیبی هم با هر بهانه ای و با هر نیاتی باشد، مخالفت خواهیم کرد؛ زیرا که این مداخلات کشورها را نابود و ثروت ملی آنها را غارت کرد و همچنین بستر مناسب را برای گسترش گروه های افراطی مهیا کرد و بذرهای فتنه طایفه گرایی را کاشت به گونه ای که از کنترل خارج شد. البته این موضوع را تأکید می کنیم که مخالفت ما با این دخالت در راستای حمایت از داعش نیست؛ زیرا آن یک گروه تروریستی و خطری عمومی برای منطقه محسوب می شود. بلکه مخالفت ما با این دخالت نظامی به این دلیل است که به نیات دخالت کنندگان اعتماد نداریم و به این دلیل که ما بارها از همین سوراخ گزیده شدیم.

ما در آستانه توطئه هایی جدید هستیم که بازوهای اصلی آن مداخلات نظامی آمریکا، غرب و شرق در جهان عرب است که هدف از آن تقسیم جهان مریض اعراب و ثروت های آن میان دخالت کنندگان است. متاسفانه برخی از این عرب ها، با این مداخله کنندگان تبانی و از آنها حمایت و پشتیبانی می کنند.

ر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: تسنیم
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30904

به "آیا سرکرده داعش به سرت منتقل شده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا سرکرده داعش به سرت منتقل شده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید