اجرایی شدن بیش از 50 درصد از مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رضا رحمانی در نشست این کارگروه با بیان اینکه ستاد تسهیل امور فراوری و کارگروه برطرف موانع فراوری تاکنون هزار و 533 جلسه در 6 ماهه اول در سطح کشور برگزار نموده است اضافه نمود: این میزان نشست و جلسه هزار و 796 مصوبه داشته که 59 درصد آن اجرایی شده و این در حالی است که از کل مصوبات پارسال تنها 51 درصد اجرایی شده بود.

اجرایی شدن بیش از 50 درصد از مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری

وی اضافه نمود: سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و استمهال تسهیلات بانکی در صدر مسائل مطرح شده در این جلسات بوده و پس از آن به تدریج مسائل تأمین اجتماعی و مالیاتی واحدهای فراوریی مطرح شده است.

رحمانی با بیان اینکه گزارش جلسات ستاد تسهیل و کارگروه برطرف موانع فراوری برای رئیس جمهور هم ارسال شده است گفت: رئیس جمهور پس از رویت این گزارش دستور داد که عملکرد کارگروه برطرف موانع فراوری و موارد مطرح شده در آن در دستور کار ستاد اقتصادی دولت قرار گیرد و در صورت لزوم موضوعات برطرف موانع فراوری و سرعت در سرمایه گذاری در دستور کار جلسه سران قوا هم قرار گیرد.

وی اضافه نمود: سال جاری با توجه به تهاجم اقتصادی دشمنان، ستاد تسهیل و کارگروه برطرف موانع فراوری باید قرارگاه عملیاتی مقابله با این تهاجم باشد بنابراین باید نگاه ها را در یاری به واحدهای فراوریی تغییر دهیم تا موفق باشیم.

رحمانی با بیان اینکه حمایت ما از واحدهای فراوریی مشروط به حفظ فراوری و اشتغال است گفت: کارگروه برطرف موانع فراوری می تواند کلینیکی برای درمان مسائل فراوری باشد و نسخه درمان مسائل در همین کارگروه، پیچیده گردد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اجرایی شدن مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری تأکید کرد و اضافه نمود: تصمیمی که در این کارگروه گرفته می گردد باید از طرف همکاران من در مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرا گردد و سایر دستگاه ها هم اگر در اجرای مصوبات کارگروه مماشات نمایند این موضوع قابل پیگیری است.

فعالان اقتصادی هم در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین این وزارتخانه و معاون وزیر کشور، دغدغه ها و مسائل خود را بیان کردند و راهکارهای حل مسائل و تسهیل در روند امور واحدهای فراوریی را خواهان شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2827

به "اجرایی شدن بیش از 50 درصد از مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرایی شدن بیش از 50 درصد از مصوبات کارگروه برطرف موانع فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید