احداث راستا ویژه اتوبوس در راستا تهران - کرج

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران آنلاین:معاون مطالعات و برنامه ریزی معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از انجام مطالعات امکان سنجی راه اندازی راستا ویژه اتوبوس کرج-تهران و برعکس، اطلاع داد.

احداث راستا ویژه اتوبوس در راستا تهران - کرج

محبوبه ذاکری سهی در گفت وگو با ایسنا، از انجام مطالعات امکان سنجی احداث راستا ویژه اتوبوس بین کرج و تهران اطلاع داد و گفت: در صورت مثبت بودن نتایج مطالعه، این راستا ویژه به شهروندان منطقه 22 و 5 هم سرویس حمل و نقل همگانی نسبتا سریع ارایه می دهد.

او در تشریح این پروژه گفت: با توجه به این که روزانه تعداد زیادی سفر رفت و برگشتی بین تهران و کرج و شهرهای اطراف آن انجام می گردد و عمده این سفرها با سواری شخصی صورت می گیرد که بار مضاعفی را به سیستم حمل و نقل تهران تحمیل می نمایند، ایده احداث راستا ویژه اتوبوسرانی بین تهران و کرج مطرح و مطالعات آن انجام شد که نتایج این مطالعه هنوز به تصویب نرسیده است.

ذاکری با بیان این که امکان احداث راستا ویژه در یکی از محورهای مواصلاتی تهران که یا بزرگراه همت یا آزادراه و یا جاده مخصوص خواهد بود، وجود دارد، گفت: بر اساس ارزیابی های اجرا شده، اولویت با بزرگراه همت است که به شرط اجرای کامل و عملکرد مناسب این راستا، شبکه معابر تهران تا حد قابل قبولی از بار تقاضای سواری شخصی شهرهای اطراف خلاص شده و نفس خواهد کشید.

معاون مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: بر اساس این طرح، اتوبوس ها با بیش از 10 سرنشین و با کیفیت، از کرج و شهرهای اطراف آن و نیز از مناطق 5 و 22 می توانند وارد این راستا شده و با تعداد بسیار اندک ایستگاه در حد دو یا حداکثر سه ایستگاه در راستا، سریع خود را به تهران برسانند و در مقاصد مناسب در داخل تهران توزیع شوند. البته این طرح مناسبی است، ولی اجرای آن به دلیل احتیاج به هماهنگی بین حوزه های مختلف مانند شهرداری، وزارت راه و شهرسازی، پلیس راه و راهور و نیز نهادهای متفاوت، عزمی جدی می طلبد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18353

به "احداث راستا ویژه اتوبوس در راستا تهران - کرج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث راستا ویژه اتوبوس در راستا تهران - کرج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید