احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

به گزارش مهسان بلاگ، معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در همایش ورزش برای همه گفت: 57 درصد جامعه دچار کم تحرکی هستند، به همین دلیل شاهد شیوع قابل توجه بیماریهای غیرواگیر هستیم.

احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است

به گزارش خبرنگاران، همایش یک روزه ورزش برای همه با ترویج مشارکت افراد دارای معلولیت در امر ورزش با حضور عبدالحمید احمدی معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو، هادی رضایی دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و مجید رباطی سازمان ورزش شهرداری در سالن فارسی آموزشگاه ملی المپیک و پارالمپیک برگزار گردید.

احمدی در این همایش اظهار کرد: متاسفانه آمار مسوولین سلامت کشور نشان می دهد که در حال حاضر شیوع کم تحرکی و فقر حرکتی در کشورمان 57 درصد است که همین عامل سبب شیوع بیماریهای غیرواگیر در جامعه شده است.

وی گفت: در گزارشی که اخیرا توسط معاونت سلامت وزارت بهداشت ارائه شده است، 3درصد فراوری ناخالص ملی صرف بیماریهای غیرواگیر می گردد که این رقم چیزی حدود 45هزار میلیارد تومان است.

احمدی اعلام نمود: ورزش کم هزینه ترین راه پیشگیری از بیماریهای ناشی از کم تحرکی است. البته باید به این مساله تاکید کنیم تغذیه که نقش موثری در این زمینه دارد در طی دهه گذشته تغییر قابل توجهی پیدا نموده و در شیوع بیماریهای غیرواگیر نقش چشمگیری داشته است.

معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در خاتمه اضافه نمود: امروز در وزارت ورزش و جوانان برای پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر سعی نموده ایم تمرکز خود را به توسعه ورزش همگانی معطوف کنیم. هرچند سازمانها و ارگانها در توسعه ورزش همگانی در بین اقشار نقش زیادی دارند اما هنوز احتیاج به یک همکاری و هم افزایی بین دستگاههای مختلف داریم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29909

به "احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احمدی: 57درصد جامعه دچار فقر حرکتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید