اردوغان: همه باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را بپذیرند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه باید اقدامات بیشتری در راستای برقراری صلح و امنیت در افغانستان انجام دهیم، گفت: در حال حاضر 800 نیروی امنیتی ترکیه در افغانستان حضور دارند.

اردوغان: همه باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را بپذیرند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنان در هشتمین کنفرانس وزرای امور خارجه فرایند استانبول-قلب آسیا در استانبول گفت: جامعه جهانی باید حمایت مادی و معنوی خود به افغانستان را افزایش دهد.

وی افزود: باید اقدامات بیشتری در راستای برقراری صلح و امنیت در افغانستان انجام دهیم. در حال حاضر 800 نیروی امنیتی ترکیه در افغانستان حضور دارند.

رئیس جمهور ترکیه همکاری و همبستگی منطقه ای را از شروط الزام حل مسائل موجود در منطقه جنوب آسیا دانست و گفت: افغانستان باید گام های موثری برای مبارزه با فقر، قاچاق مواد مخدر و همچنین در زمینه حقوق زنان و آموزش بردارد.

اردوغان ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها به نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان احترام بگذارند زیرا مردم افغانستان باید برنده آن باشند.

وی همچنین از حمایت افغانستان از مبارزه ترکیه با گروه تروریستی فتح الله گولن قدردانی کرد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: جامعه بین المللی باید به تعهدات خود نسبت به افغانستان پایبند باشد و همچنین دولت افغانستان نیز باید وظایف خود را به درستی انجام دهد. از اقدامات مثبتی که در نشست سال گذشته در ژنو صورت گرفت استقبال می کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 29081

به "اردوغان: همه باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را بپذیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: همه باید نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را بپذیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید