استفاده از ظرفیت معادن نمک سمنان برای توسعه گردشگری

به گزارش مهسان بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، مهدی جمال روز پنجشنبه 12 تیر ماه و در جلسه بررسی مسائل و مسائل معادن متروکه شهرستان گرمسار، اضافه نمود: احیای معادن و معرفی معادن نمک به عنوان جاذبه گردشگری در اشتغال زایی، رشد اقتصادی و رشد گردشگری منطقه موثر است.

استفاده از ظرفیت معادن نمک سمنان برای توسعه گردشگری

او با تاکید بر اینکه گردشگران در جستجوی مقصدهای جدید گردشگری هستند، گفت: گردشگری معدنی می تواند برای گردشگران خاطرات ماندگار و منحصر به فردی را به یادگار بگذارد.

کننده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز بر برطرف موانع حوزه گردشگری و معادن شهرستان های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی تاکید کرد و گفت: تلاش می شود موانع و مسائل موجود را در چارچوب انعقاد تفاهم نامه در سطح استانی و یا کشوری پیگیری و برطرف کنیم.

اردشیر مطهری با اشاره به اهمیت همگرایی و همبستگی مسئولان برای پیگیری مسائل حوزه گردشگری، شرح داد: برخی گمان می کنند اگر به صورت بخشی مسائل را دنبال کنند و شرایط را در حوزه فعالیت خود اصلاح یا حفظ کنند، کافی خواهد بود اما این رویه برای مردم زیان بار است.

فرماندار شهرستان گرمسار نیز با اشاره به نزدیکی شهرستان های گرمسار و آرادان به تهران و سمنان و وجود امکانات زیربنایی مناسب و استعدادها و منابع طبیعی و معدنی بسیار خوب در این شهرستان ها گفت: این شهرستان ها، از موقعیت مناسبی برای رشد و توسعه صنعت و معدن و گردشگری برخوردار هستند.

وحید رجایی به وجود معادن نمک غنی در شهرستان گرمسار اشاره کرد و اضافه کرد: اکنون که کشور در تحریم اقتصادی واقع شده است باید شرایطی را فراهم کنیم تا از وابستگی به دیگر کشورها خارج شویم و یکی از بهترین راهکارها توسعه و تقویت حوزه گردشگری است.

او اضافه کرد: ظرفیت مطلوب حوزه گردشگری و سابقه تاریخی و معدنی گرمسار نشانگر لزوم تقویت زیرساخت های بخش گردشگری است و این مهم منوط به انسجام در همه حوزه ها است.

رجایی جهش و توسعه تولیدات معدنی و استفاده حداکثری از این بخش را یکی از راهکارهای توسعه اقتصادی دانست و گفت: رونق صنعت در گرو مشارکت جدی بخش خصوصی و سرمایه گذاران است تا بستر و زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر تولید داخلی فراهم شود.

در فاصله 15 کیلومتری غرب گرمسار و 90 کیلومتری تهران در جاده های ایوانکی و گرمسار بیش از 27 معدن نمک وجود دارد، این معادن در نوع خود بکر و منحصربه فرد هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 11 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54422

به "استفاده از ظرفیت معادن نمک سمنان برای توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت معادن نمک سمنان برای توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید