استفاده از نفتکش های چینی در هند ممنوع شد

به گزارش مهسان بلاگ، در بحبوحه تیرگی روابط میان دهلی نو و پکن، شرکتهای نفتی دولتی هند کرایه نفتکشهای متعلق به چین یا حامل پرچم چین برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی را متوقف نموده اند.

استفاده از نفتکش های چینی در هند ممنوع شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، منابع مطلع به بلومبرگ اظهار کردند که کشتیهای متعلق به چین یا ثبت شده توسط این کشور اجازه ندارند برای واردات یا صادرات نفت و محصولات نفتی مورد استفاده قرار گیرند.

همچنین شرکتهای نفتی دولتی هند قصد دارند از صادرنمایندگان و شرکتهای بازرگانی نفت درخواست نمایند برای تحویل نفت به آنها از نفتکشهای چینی استفاده ننمایند.

خصومتی که اخیرا میان چین و هند که دو واردنماینده عظیم نفت در آسیا هستند، به وجود آمده، روابط تجاری میان دو کشور را تیره نموده است. روابط میان هند و چین همیشه متزلزل بوده اما تنشهای مرزی که اخیرا میان دو کشور رخ داد، خشونت آمیزترین رویارویی در 50 سال گذشته و از آخرین باری بود که چین و هند برای تعیین کردن حدود مرزی وارد جنگ شدند. هر دو کشور قدرتهای هسته ای هستند که این مسئله سازمان ملل متحد را نگران نموده و از دو کشور خواسته است حدبیشتر خویشتن داری را از خود نشان دهند.

تنشهای میان هند و چین در بسیاری از حوزه های بازرگانی منعکس شده و به گفته سازمانهای تجاری، واردات چین در بسیاری از بنادر هند برای آنالیز بیشتر بدون هشدار قبلی نگه داشته شده اند.

با وجود این که غولهای نفتی هند از کشتیهای مرتبط با چین استفاده نخواهند کرد اما انتظار ندارند با اختلال عظیمی در تجارت نفت روبرو شوند زیرا استفاده آنها از کشتیهای چینی در هر حال محدود بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، شرکتهای هندی کشتیهای چینی را عمدتا برای حمل گاز طبیعی مایع کرایه می کردند. بیشتر نفتکشهای غیرهندی که شرکتهای نفتی استخدام می نمایند با پرچم کشورهای لیبریا، پاناما یا موریتانی تردد می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56572

به "استفاده از نفتکش های چینی در هند ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نفتکش های چینی در هند ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید