اسپیس ایکس 30 هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، به نظر می رسد شبکه ماهواره های اسپیس ایکس برای تامین اینترنت بزرگتر از تصورات اولیه باشد. این شرکت از اتحادیه بین المللی مخابرات(ITU) درخواست نموده تا 30 هزار ماهواره استارلینک دیگر را به فضا ارسال کند.

اسپیس ایکس 30 هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد

اسپیس ایکس هنگام شروع پروژه استارلینک اعلام نموده بود این شبکه شامل 12 هزار ماهواره خواهد بود. ITU و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تاکنون درخواست شرکت برای ارسال 12هزار ماهواره به مدار زمین را تایید نموده اند. اما اکنون شرکت تقاضای ارسال 30 هزار ماهواره دیگر به فضا را دارد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در کل 20 فایل در ITU ثبت نموده که هرکدام از آنها مربوط به اجازه ارسال 1500 ماهواره به نقط مختلف مدار زمین است.

اسپیس ایکس میخواهد ماهواره ها را در ارتفاع 204 تا 360 مایلی زمین قرار دهد. اما کارشناسان اشاره می نمایند این اقدام نگرانی هایی را ایجاد می نماید. به گفته راجر تامسون از شرکت Aerospace Corporationهرچند این ارتفاع از مدار زمین در حال حاضر تمیزترین منطقه فضایی به حساب می آید، اما قرار است فضاپیماهای سرنشین دار از جمله ایستگاه فضایی بین المللی در این منطقه پرواز نمایند.

البته باید خاطر نشان کرد درخواست برای ارسال 30هزار ماهواره به مدار زمین به معنای آن نیست که کل 42 هزار ماهواره به فضا ارسال می شوند. زیرا این درخواست ها هنوز تایید نشده اند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22543

به "اسپیس ایکس 30 هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپیس ایکس 30 هزار ماهواره به مدار زمین می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید