افتتاح 12 محفل ادبی کتابخانه های عمومی در شهرستان های آذربایجان غربی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی، مراسم افتتاح محفل ادبی شهرستان های اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی، با حضور خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی؛ نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور؛ وحید طلعت، دبیر محافل ادبی استان؛ روسای شهرستان ها، شعرای شهرستانی و جمعی از کتابداران و علاقه مندان حوزه ادب و فرهنگ، در بستر فضای مجازی برگزار گردید.

افتتاح 12 محفل ادبی کتابخانه های عمومی در شهرستان های آذربایجان غربی

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ راوه بلاگ بیشتر بدانید.

در ابتدای این مراسم، وحید طلعت، دبیر محافل ادبی استان، یکی از سروده های خود به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام هشتم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را قرائت کرد:

ماه بلند! ماه دنیا! ماه مهربان!

خورشیدِ عشق، صورت زیبای آسمان،

ای آستان دلکش تو مأمن حیات!

آرامش همیشگی گاهِ امتحان

درگاه لطف! مقصد اندوه های من!

ای گوشه گوشۀ حرمت وسعت دنیا

انتهاِ هرچه غُصّه و دلتنگی مُدام

آغاز سبز! رویش دل های عاشقان!

مقصودِ روسفیدی دلدادگانِ عشق!

ای خاستگاهِ سبزِ بهارانِ بی خزان!

شاه کرم! شفای دلِ خستگان راه!

کوهِ امید! بانیِ حق! نیکْ ارمغان!

ای آفتاب حُسن که می تابی از کرم

فارغ ز هر مکان و مُبری ز هر زمان

گردِ توأند جُمله غریبان و زائران

با بغض های حل شده در غصّه ای نهان

مطلع تر تویی همه از رازهایشان

آری تویی پناهِ دلِ دردمندشان

دل چیست؟ هدیه ای که نهادی به قلبِ من

با رشته های صاعقه بستی به کهکشان

جان چیست؟ وعده گاه روان ها، به گاه عشق

نذرِ رهِ تو، سادگی قبل هر اذان،

نزدِ تو بی قرارترین وقتِ عالمم

با تو که آسمانی و دریای بی کران

من دست بسته، خسته به پابوست آمدم

محض دلی شکسته مرا از خودت مَران!

در ادامه خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی، ضمن تبریک اعیاد پرفیض دهه کرامت و ابراز خرسندی از حضور شاعران، اهل فرهنگ و علاقمندان در این مراسم، گفت: ایام پر برکت دهه کرامت را مغتنم دیدیم محافل ادبی کتابخانه های عمومی را در سراسر استان گسترش داده و در همه نقاط استان آذربایجان غربی از حضور شاعران گرامی بهره مند شویم. امروز دوازده محفل ادبی کتابخانه های عمومی در شهرستان های آذربایجان غربی را افتتاح می کنیم.

وی با اشاره به افتتاح محفل ادبی هاتف اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته؛ آن را اتفاق فرخنده ای دانست و گفت: فعالیت های بسیار خوب و چشمگیری با حمایت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، شورای ادبی نهاد، با همکاری همکاران و مجموعه امور فرهنگی اداره کل و با حضور آقای وحید طلعت به عنوان دبیر محفل ادبی هاتف انجام دادیم.

در ادامه، وی اظهار امیدواری کرد که پایگاه های ارزشمند ادبی در بطن کتابخانه های عمومی شهرستان های استان برقرار می گردد و دبیران محافل ادبی شهرستان را واسطه ای بین کتابخانه، کتاب و شعرای شهرستان دانستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان آذربایجان غربی گفت: محافل ادبی در کتابخانه های عمومی در شکوفایی جریان های اصیل شعر و تعمیق پیوند بین ادبیات و کتاب اثرگذار خواهد بود و با اشاره به اینکه دبیران محافل ادبی خود اهل کتاب و کتابخوانی، کتابخانه هستند از دبیران محافل به عنوان سفیران کتابخوانی یاد نموده و از آنان خواست تا مبلغ و مروج فرهنگ کتابخوانی باشند.

معصومی ابراز امیدواری کرد که محافل ادبی کتابخانه های عمومی، منشا خیر، همدلی و همبستگی بیشتر بین شاعران و نویسندگان و اهالی ادب شده و حضور این عزیزان در کتابخانه های عمومی سبب پرورش نسل جدیدی از شاعران و ادیبان گردد.

وی اضافه کرد: محافل ادبی پلدشت، تکاب، چالداران، خوی، شاهین دژ، ماکو، مهاباد، میاندوآب، نقده، شوط، چایپاره و سلماس افتتاح و آغاز به فعالیت کردند.

نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی کشور، نیز ضمن تقدیر از زحمات و کوشش های همکاران در استان آذربایجان غربی در این ایام پربرکت برای افتتاح محافل ادبی شهرستان ها اضافه کرد: خطه آذربایجان غربی، سراسر استعداد که بچه ها و نوجوانان تا پیشکسوتان همگی اهل ادب هستند و با افتتاح محافل ادبی شهرستان ها طی این اتفاق مبارک همه علاقمندان، جهت سرودن شعر و داستان جذب کتابخانه ها شوند.

یادآوری می گردد؛ شعرخوانی توسط حاضران بخش دیگری از این برنامه بود و زاهده قلندر مجمودجوق، دبیر محفل ادبی شهرستان شاهین دژ؛ سمیرا ساعدی، دبیر محفل ادبی شهرستان سلماس؛ غفور پیرزاده، دبیر محفل ادبی شهرستان مهاباد؛ ویدا سلیمی، دبیر محفل ادبی شهرستان میاندوآب؛ علی مرادیان، دبیر محفل ادبی شهرستان تکاب؛ هادی درستی، رئیس اداره کتابخانه های شهرستان سلماس از جمله شاعران و حاضران در این نشست بودند که به شعرخوانی پرداختند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 تیر 1400 بروزرسانی: 18 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 88895

به "افتتاح 12 محفل ادبی کتابخانه های عمومی در شهرستان های آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 12 محفل ادبی کتابخانه های عمومی در شهرستان های آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید