افشای ملاقات مقامات هندی و طالبان توسط قطر

به گزارش مهسان بلاگ، نماینده ویژه قطر در امور مبارزه با تروریسم فاش کرد که مقامات هندی در سفر به دوحه با اعضای دفتر سیاسی طالبان ملاقات کردند.

افشای ملاقات مقامات هندی و طالبان توسط قطر

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، مطلق بن ماجد القحطانی نماینده ویژه قطر برای مبارزه با تروریسم و میانجیگری برای حل منازعات فاش کرد که مقامات هندی با طالبان در قطر بطور مخفیانه ملاقات نموده اند.

این درحالی است که اس جیشنکر وزیر خارجه هند دو هفته اخیر 2 بار با مقامات قطری ملاقات کرد اما نماینده ویژه قطر از اظهارنظر درباره سطح ملاقات مقامات هندی با طالبان خودداری کرد.

القحطانی در یک نشست مجازی درباره چرایی ملاقاتهای مقامات هندی به هندو گفت که طالبان بخشی از آینده افغانستان خواهد بود و دلیل ملاقاتها و تماس با همه طرف های افغانستان نیز در این باره است.

وی تاکید نمود که افغانستان در شرایط بسیار حساسی واقع شده است و هرگونه ملاقات در این شرایط باید برای ترغیب طرف ها برای حل اختلافات خود بطور مسالمت آمیز باشد.

نماینده ویژه قطر ادامه داد: این فرصت طلایی برای همه طرف هاست تا به مذاکرات بازگردند، هیچکس از جمله قطر گروهی را برسمیت نخواهد شناخت که می خواهد کشور را با قدرت بگیرد.

پیش از این هندوستان تایمز در گزارشی از ایجاد کانال ارتباطی بین دهلی نو با عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و رئیس دفتر سیاسی این گروه در قطر خبر داده بود.

هند درحالی با طالبان ارتباط برقرار نموده که همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، حملات این گروه بشدت تشدید شده است و در پی سقوط سریالی شهرستان ها، برای نخستین بار در 20 سال گذشته مناطق تحت کنترل طالبان از مناطق تحت کنترل دولت بیشتر شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89313

به "افشای ملاقات مقامات هندی و طالبان توسط قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای ملاقات مقامات هندی و طالبان توسط قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید