افشای سیاهچاله اسناد مالیاتی ترامپ

به گزارش مهسان بلاگ، در سپتامبر 2016 هنگامی که از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا در یک مناظره انتخاباتی سؤال شد: چه زمانی اسناد مالیاتی اش را رسانه ای می نماید، گفت اسناد در دست آنالیز های روتین اداره مالیات است و به محض آنکه آنالیز ها تمام گردد، آنها را رسانه ای می نماید. حالا حدود 4 سال از آن ماجرا گذشته و روز پنجشنبه باز هم کاخ سفید اظهار داشت، اسناد هنوز در دست آنالیز است.

افشای سیاهچاله اسناد مالیاتی ترامپ

این در حالی است که همان روز دیوان عالی در دو حکم جداگانه راه را برای انتشار این اسناد هموار کرد. به موجب این دو حکم دیوان عالی، تمام موانع قانونی برای انجام تحقیقات درباره تخلف اقتصادی احتاقتصادی رئیس جمهوری برداشته شده و از این پس بازرسان ایالت نیویورک می توانند در این زمینه رئیس جمهوری را احضار نمایند.

به گزارش الجزیره، روز پنجشنبه در دیوان عالی امریکا دو رأی گیری درباره اسناد اقتصادی ترامپ انجام شد که در هر دو رأی گیری از مجموع 9 قاضی 7 نفر علیه رئیس جمهوری رأی دادند و به این ترتیب راه برای تحقیقات درباره تخلفات اقتصادی احتاقتصادی ترامپ هموار شد. بروز این اتفاق تنها 4 ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری یک شکست عظیم برای رئیس جمهوری امریکا محسوب می گردد. بویژه آنکه برت کاوانا و نیل کروچ، دو قاضی ای که منصوب شخص ترامپ بودند هم علیه رئیس جمهوری رأی دادند. به گفته جین رُزی، بازرس فدرال سابق، آسمان رئیس جمهوری را پر از ابرهای تاریک و سیاه نموده است، زیرا حکم دیوان عالی به ترامپ نشان داد که هیچ مصونیتی برای مخفی کردن اسناد اقتصادی اش ندارد و او هم مانند هر فرد امریکایی دیگری مورد بازرسی و تحقیق درباره تخلفات اقتصادی احتاقتصادی قرار می گیرد. ترامپ پیشتر ادعا نموده بود که جایگاهش به او این مصونیت را می دهد که از سوی کنگره و بازرسان نیویورک مورد تحقیق اقتصادی قرار نگیرد. دیوان عالی این ادعای ترامپ را رد کرد و حکم داد که می توان برای رئیس جمهوری احضاریه صادر کرد. جان رابرتز، یکی از قضات دیوان عالی در این باره گفت: هیچ شهفرایندی، حتی رئیس جمهوری، بالاتر از قانون نیست و زمانی که برای یک فرایند جرمی احضار می گردد باید به آن تن دهد. هرچند که بسیاری از ناظران معتقدند، بعید است این اسناد اقتصادی تا قبل از انتخابات نوامبر منتشر گردد زیرا قطعاً در دادگاه های محلی، کشمکش های زیادی در این زمینه رخ خواهد داد و همین کشمکش ها مانع انتشار اسناد اقتصادی تا قبل از انتخابات خواهد شد.

به نظر می رسد کاخ سفید هم می داند که تا قبل از انتخابات هیچ اتفاق مهمی درباره اسناد اقتصادی ترامپ رخ نخواهد داد و دادگاه های بدوی نخواهند گذاشت فرایند تحقیقات بسرعت پیش برود، زیرا روز پنجشنبه کایلی مک انانی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به حکم دیوان عالی گفت، این حکم یک پیروزی عظیم بود زیرا از این پس پفراینده های اقتصادی رئیس جمهوری در دادگاه های محلی مورد آنالیز قرار می گیرد. او درباره انتشار اسناد اقتصادیاتی ترامپ هم دوباره گفت: اقتصادیات های او [ترامپ] تحت آنالیز است و هنگامی که دیگر تحت آنالیز نبود، او آنها را منتشر خواهد نمود.

اینکه اسناد اقتصادیاتی ترامپ در دست آنالیز است، اتفاق عجیبی نیست و در واقع هر کسی که در امریکا رئیس جمهور می گردد پرداخت های اقتصادیاتی اش مدام آنالیز می گردد و این آنالیز ها هیچ منعی برای انتشار اسناد ایجاد نمی نماید. از زمان جیمی کارتر تا به امروز تمام رؤسای جمهور امریکا به صورت داوطلبانه اسناد اقتصادیاتی خود را رسانه ای نموده اند. اما ترامپ نه تنها برای اینکار داوطلب نشده بلکه 4 سال است که به بهانه در دست آنالیز بودن آنها، از انتشار اسناد طفره می رود. ترامپ همچنین در این 4 سال وعده هایی درباره انتشار اسناد اقتصادیاتی اش داده که هیچ کدام را عملی ننموده است. به یادماندنی ترین وعده ای که او داد این بود که ملیت باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق را زیر سؤال برد و خاطرنشان کرد، هر زمانی که اوباما اسناد هویتی خود را منتشر کند او هم اسناد اقتصادیاتی اش را منتشر می نماید. اوباما چند روز بعد، اسناد هویتی خود را منتشر کرد اما ترامپ هنوز به وعده اش عمل ننموده است.

اسناد اقتصادیاتی ترامپ پس از آن دیگر بار مورد توجه واقع شد که رسانه ها خبر دادند، کتاب افشاگرانه مری ترامپ، برادر زاده دونالد ترامپ این هفته منتشر خواهد شد. در این کتاب به وجوه مختلف زندگی رئیس جمهوری امریکا پرداخته شده و از جمله فاش شده است که او چگونه دست به فرار اقتصادیاتی زده و در این خصوص تقلب نموده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

سلو بلاگ: سلو بلاگ: محفلی برای هم اندیشی

پریها: پریها: اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 شهریور 1400 بروزرسانی: 20 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55364

به "افشای سیاهچاله اسناد مالیاتی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای سیاهچاله اسناد مالیاتی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید