انتقاد اسپانیا از نقش نظامیان بولیوی در استعفای اوو مورالس

به گزارش مهسان بلاگ، دولت اسپانیا از نقش نظامیان بولیوی در استعفای رئیس جمهور منتخب این کشور انتقاد کرد.

انتقاد اسپانیا از نقش نظامیان بولیوی در استعفای اوو مورالس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال فعل و انفعالات جدید در بولیوی، دولت اسپانیا از نقش ارتش بولیوی در استعفای رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی که به تازگی از سوی کمیسیون انتخابات این کشور برنده انتخابات ریاست جمهوری اعلام شده بود از سمت خود کناره گیری کرد. مورالس در سخنرانی خود ضمن اعلام استعفا، از مخالفان و رهبران آنها برای ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشور شدیدا انتقاد کرد.

شبکه خبری راشا تودی روز گذشته در این زمینه گزارش داد که خانم آدریانا سالواتریا رئیس سنای بولیوی که طبق قانون بعد از استعفای رئیس جمهور و معاونش می تواند زمام امور را به طور موقت به دست بگیرد نیز از سمت خود استعفا کرده است. مورالس در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور پیروز شده بود با اختلاف اندک رقیب خود کارلوس مسا را شکست دهد.

منابع خبری شب گذشته از درخواست فرمانده ارتش بولیوی برای کناره گیری مورالس از قدرت خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه دولت اسپانیا یکشنبه بعد از ظهر به وقت تهران در واکنش به این رویداد از این اقدام ارتش بولیوی در استعفای رئیس جمهور این کشور انتقاد کرد.

در روزهای گذشته و به موازات ناآرامی ها در بولیوی، مداخلات آمریکا و متحدانش درباره این انتخابات تشدید شده بود.سازمان کشورهای آمریکایی که مقر مرکزی آن در واشنگتن است، با اتخاذ موضعی مداخله جویانه نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بولیوی را رد کرده و برگزاری مجدد انتخابات را خواستار شده است. (جزئیات بیشتر)

وزارت خارجه روسیه نیز دوشنبه در واکنش به استعفای اوو مورالس، تحولات اخیر بولیوی را یک بعنوان یک کودتای سازماندهی شده توصیف کرد.

انتهای پیام/م

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26327

به "انتقاد اسپانیا از نقش نظامیان بولیوی در استعفای اوو مورالس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد اسپانیا از نقش نظامیان بولیوی در استعفای اوو مورالس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید