انگلیس در قرارداد های فروش سلاح به ترکیه بازنگری می کند

به گزارش مهسان بلاگ، یک نشریه انگلیسی از تصمیم دولت انگلیس برای تعلیق صدور مجوز جدید فروش سلاح به ترکیه و بازنگری در تمام مجوز های قبلی خبر داد.

انگلیس در قرارداد های فروش سلاح به ترکیه بازنگری می کند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که دولت انگلیس پیشتر از پیوستن به آلمان و فرانسه در توقف صادرات تسلیحات به ترکیه در پی عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه اجتناب کرده بود، اکنون گفته می گردد لندن قصد بازنگری در قرارداد های فروش سلاح به آنکارا را دارد.

نشریه فایننشال تایمز بامداد سه شنبه گزارش داد دولت انگلیس به دلیل افزایش تهاجم نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه، در حال بازنگری در تمام مجوز های فروش تسلیحات به این کشور است.

این نشریه با بیان اینکه اقدام مذکور هنوز به صورت علنی اعلام نشده، نوشت کابینه وزیران انگلی سهمچنین تصمیم گرفتند تا زمانی که این بازنگری کامل گردد، صدور هرگونه مجوز جدید صادرات سلاح به ترکیه تعلیق گردد.

دولت انگلیس از پنج سال پیش تا کنون قرارداد های فروش تسلیحاتی مجموعا به ارزش 1.1 میلیارد دلار به ترکیه منعقد کرده است که شامل جنگنده، بالگرد، پهپاد، تانک، خودروی زرهی، موشک و نارنجک می گردد.

پیشتر دولت های فرانسه، آلمان، فنلاند و ایتالیا با انتقاد از عملیات نظامی جدید ترکیه در مناطق شرقی رودخانه فرات در سوریه با اسم رمز چشمه صلح، فروش سلاح به آنکارا را به دلیل احتمال استفاده شدن علیه کُرد های سوری تعلیق کرده بودند.

آنکارا این عملیات را به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و ایجاد یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری، از هفدهم مهر آغاز کرده است. دولت سوریه از این تجاوز نظامی ترکیه به شدت انتقاد کرده و آن را اشغالگری جدید خوانده است. ایران و روسیه نیز در باره تبعات این عملیات ترکیه هشدار داده اند به ویژه اینکه می تواند فرآیند راه چاره سیاسی در ادلب را تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17487

به "انگلیس در قرارداد های فروش سلاح به ترکیه بازنگری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس در قرارداد های فروش سلاح به ترکیه بازنگری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید