اولین انجمن میراث فرهنگی روستایی شهرستان درگز تشکیل شد

به گزارش مهسان بلاگ، اولین انجمن میراث فرهنگی روستایی شهرستان درگز در روستای هدف گردشگری داغدار با حضور دهیار،اعضای شورای اسلامی و معتمدین در محل دهیاری روستا تشکیل شد.

اولین انجمن میراث فرهنگی روستایی شهرستان درگز تشکیل شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، محمد مددی مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگر درگز در این باره گفت: هدف از تشکیل انجمنهای میراث فرهنگی روستایی ، دستیابی به اهداف سازمانی این اداره به یاری مسئولین و اقشار محلی است.

او اضافه نمود: هم چنین شناسایی ، حفاظت و معرفی آثار تاریخی، شناسایی و حمایت از افراد بومی علاقه مند به سرمایه گذاری در طرحهای گردشگری روستایی همچون بومگردی و سایر طرحهای گردشگری با یاری افراد محلی از دیگر اهداف این انجمن ها است.

او ادامه داد: شناسایی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی ساکن در روستاها و استفاده از پتانسیلهای این افراد در نمایشگاه ها و جشنواره ها و ارتباط مستقیم مسئولان و مردم روستاها از برنامه های انجمن های میراث فرهنگی در شهرستان درگز است.

مددی یاد آور شد: تاکنون در شهرستان درگز 140 اثر تاریخی و محوطه باستانی شناسایی شده و 91 اثر و محوطه تاریخی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4223

به "اولین انجمن میراث فرهنگی روستایی شهرستان درگز تشکیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین انجمن میراث فرهنگی روستایی شهرستان درگز تشکیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید