اوکراین: با ایران درباره رقم غرامت بابت پرواز 752 رایزنی می کنیم

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه اوکراین گفت هیئتی از ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای رایزنی درباره پرواز شماره 752 هواپیمای بین المللی اوکراین راهی این کشور خواهد شد.

اوکراین: با ایران درباره رقم غرامت بابت پرواز 752 رایزنی می کنیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه اوکراین دوشنبه بیان کرد هیئتی از ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برای گفت وگو درباره پرداخت غرامت به خانواده های بازماندگان پرواز شماره 752 اوکراین در کی یف حضور خواهند داشت.

دمیتر کولبا، وزیر خارجه اوکراین در یک کنفرانس خبری گفت: با توجه به شرایطی که پیش آمد دلایل زیادی وجود دارد که از ایران بخواهیم بالاترین هزینه را بابت کاری که انجام داده بپردازد.

وزیر خارجه اوکراین گفت کشورش نمایندگی تمامی کشورهایی که اتباع آنها در هواپیمای اوکراینی بوده اند را به عهده خواه داشت.

وی درباره رقم غرامتی که ایران باید به خانواده قربانیان پرداخت کند گفت: نمی توانم درباره رقم نهایی غرامت حرف بزنم... تصمیم گیری درباره این ارقام در رایزنی ها انجام خواهد شد.

دوشنبه هفته گذشته ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین از تصمیم ایران برای ارسال جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به کشور فرانسه استقبال نموده بود.

استقبال زلنسکی از اقدام ایران در حالی است که وی پیشتر در اظهاراتی تهدیدآمیز، مدعی شده بود در صورتی که تهران به تعهدات خود در رابطه با سرنگونی هواپیمای اوکراینی عمل نکند، کی یف به دادگاه های بین المللی رجوع می نماید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56506

به "اوکراین: با ایران درباره رقم غرامت بابت پرواز 752 رایزنی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوکراین: با ایران درباره رقم غرامت بابت پرواز 752 رایزنی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید