اپل از گوشی های آیفون 12 پرو و پرو مکس با اسکنر LiDAR رونمایی کرد

به گزارش مهسان بلاگ، انتظارها به سرانجام رسید و اپل جدیدترین گوشی های خود را معرفی کرد که آیفون 12 پرو و پرو مکس با مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت های جذاب بهترین آن ها محسوب می شوند.

اپل از گوشی های آیفون 12 پرو و پرو مکس با اسکنر LiDAR رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیاتو، همانطور که انتظار داشتیم اپل در مراسم Hi, Speed از چهار گوشی سری آیفون 12 رونمایی کرد که با وجود شباهت ها، تفاوت های زیادی نیز با یکدیگر دارند. گران ترین مدل های این محصولات با نام های آیفون 12 پرو و پرو مکس وارد بازار می شوند که در مقایسه با برادران خود به قابلیت های بیشتری مجهز شده اند.

آیفون 12 پرو

طراحی نسل جدید گوشی های اپل در مقایسه با گذشته تغییرات کمی را تجربه نموده که برای مثال می توان به لبه های تخت مشابه با آیفون 4 اشاره نمود. بریدگی نمایشگر این محصولات نسبت به گذشته تغییری نداشته و همچنین روی پنل پشتی آن ها شاهد قرارگیری ماژول مربعی شکل برای میزبانی دوربین اصلی هستیم. اپل برای این گوشی های هوشمند بجای فریم آلومینیومی آیفون 12، از فریم با جنس فولاد ضد زنگ استفاده نموده است.

این گوشی هوشمند اپل به صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED از نوع Super Retina XDR مجهز شده و با فناوری Ceramic Shield که با همکاری کورنینگ توسعه پیدا نموده، مقاومت بالایی در برابر خط و خش و سقوط از خود نشان می دهد. رزولوشن این نمایشگر برابر 2532 در 1170 پیکسل است و حداکثر روشنایی آن به 1200 نیت می رسد.

این دستگاه از شبکه 5G پشتیبانی می نماید و در بعضی بازارها کاربران علاوه بر فرکانس های زیر 6 گیگاهرتز، به موج میلی متری نیز دسترسی دارند که برای مثال می توان به ایالات متحده آمریکا اشاره نمود.

شبکه 5G سرعت بسیار بالاتری را در مقایسه با شبکه 4G در اختیار کاربران قرار می دهد و تاخیر کمتری دارد. این دستگاه مانند سایر گوشی های این سری از قابلیت Smart Data Mode برای سوییچ اتوماتیک میان شبکه های 4G و 5G بهره می برد.

علاوه بر پشتیبانی از شبکه 5G، چیپست A14 Bionic مورد استفاده در این گوشی هوشمند نیز یکی از پیشرفت های مهم آن نسبت به نسل قبلی محسوب می گردد. این پردازنده 5 نانومتری که در آیپد ایر 4 نیز مورد استفاده قرار گرفته، قدرت بسیار بالایی در اختیار کاربران قرار می دهد و عملکرد بهتری نسبت به رقبای اندرویدی خود دارد. این چیپست از 6 هسته پردازشی و GPU با 4 هسته بهره می برد.این گوشی از دوربین اصلی سه گانه به همراه اسکنر LiDAR که در آیپد پرو 2020 نیز حضور دارد، بهره می برد. آیفون 12 پرو به دوربین های 12 مگاپیکسلی استاندارد، اولترا واید و تله فوتو مجهز شده و قابلیت زوم اپتیکال 4 برابری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

اپل برای گوشی های سری پرو از یک قابلیت جدید به نام Apple ProRAW رونمایی کرد که در آینده در اختیار کاربران این گوشی های هوشمند قرار می گیرد. این ویژگی از قابلیت هایی مانند دیپ فیوژن و HDR هوشمند به همراه انعطاف پذیری تصاویر RAW بهره می برد.

عملکرد فیس آیدی در آیفون 12 پرو مکس بهبود پیدا نموده و علاوه بر دقت بالاتر، سرعت بیشتری در شناسایی چهره کاربران نیز دارد. اپل برای این محصول خود یک باتری 2775 میلی آمپر ساعتی درنظر گرفته است. این گوشی هوشمند مانند برادران خود بدون شارژر و هدفون در جعبه خود وارد بازار می گردد. این گوشی هوشمند مانند سایر اعضای سری آیفون 12 از شارژر وایرلس جدید MegaSafe سازنده خود پشتیبانی می نماید.

این دستگاه در نسخه پایه از 128 گیگابایت بهره می برد و با قیمت 999 دلار به فروش می رسد، در ضمن می توان آن را در مدل های مجهز به 256 و 512 گیگابایت حافظه داخلی نیز سفارش دارد. آیفون 12 پرو در رنگ های طلایی، نقره ای، گرافیتی و آبی در اختیار خریداران قرار می گیرد.

آیفون 12 پرو مکس

این گوشی هوشمند به صفحه نمایش 6.7 اینچی مجهز شده و به علت استفاده از نمایشگر بزرگتر نسبت به برادر خود، ظرفیت باتری آن نیز افزایش پیدا نموده و کاربران آن به یک باتری 3687 میلی آمپر ساعتی دسترسی دارند. رزولوشن صفحه نمایش این دستگاه برابر 2778 در 1284 پیکسل بوده و حداکثر روشنایی برابر 1200 نیت دارد.

آیفون 12 پرو مکس نیز مانند سایر گوشی های این سری به چیپست A14 Bionic مجهز شده و از شبکه 5G نیز پشتیبانی می نماید. روی پنل این گوشی هوشمند دوربین اصلی سه گانه به همراه اسکنر LiDAR قرار گرفته است.ا

ین دستگاه از سنسور واید بزرگی بهره می برد که با دریچه دیافراگم f/1.6، تا 87 درصد عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف دارد و مانند سایر اعضای این خانواده دارای قابلیت های دیپ فیوژن به همراه Smart HDR 3 و حالت شب بهبودیافته است. تمام دوربین های این گوشی هوشمند و برادر کوچکترش شامل دوربین سلفی و دوربین های زوم از حالت شب پشتیبانی می نمایند. این گوشی هوشمند به سیستم لرزشگیر اپتیکال مخصوصی مجهز شده که در مقایسه با گذشته عملکرد بهتری دارد.

گوشی های سری آیفون 12 قادر به ضبط ویدیوهای HDR هستند و از ضبط مستقیم درون دالبی ویژن HDR نیز پشتیبانی می نمایند.این گوشی هوشمند غول پیکر در نسخه پایه با 128 گیگابایت حافظه داخلی قیمتی برابر 1099 دلار دارد و در نسخه های 256 و 512 گیگابایتی با قیمت بالاتری به فروش می رسد. کاربران می توانند آیفون 12 پرو مکس را در رنگ های طلایی، نقره ای، گرافیتی و آبی سفارش دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64535

به "اپل از گوشی های آیفون 12 پرو و پرو مکس با اسکنر LiDAR رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از گوشی های آیفون 12 پرو و پرو مکس با اسکنر LiDAR رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید