ایران چهارمین صادرکننده نفت به چین شناخته شد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: ایران با تامین 10 درصد نفت مورد احتیاج چین در ماه مارس 2014 به عنوان چهارمین صادرکننده نفت به این کشور شناخته شد.

ایران چهارمین صادرکننده نفت به چین شناخته شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) در گزارش جدید خود از کاهش 9 درصدی واردات نفت چین در ماه مارس 2014 اطلاع داد.

واردات نفت چین در ماه فوریه 2014 بالغ بر 5.98 میلیون بشکه در روز بود که این رقم در ماه پس از آن به 5.46 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

اعضای اوپک مهمترین تامین کنندگان نفت مورد احتیاج چین هستند. ایران در بین کشورهای صادرکننده نفت به چین در ماه مارس رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است. چین در این ماه روزانه 546 هزار بشکه نفت از ایران وارد نموده که این رقم معادل 10 درصد کل نفت وارداتی چین بوده است.

عربستان بزرگترین صادرکننده نفت به چین در ماه مارس شناخته شده و 14 درصد نفت مورد احتیاج این کشور را تامین نموده است. آنگولا با 13 درصد و عراق با 11 درصد به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش واردات نفت چین از عربستان در ماه مارس با کاهش 31 درصدی نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده است. واردات نفت چین از آنگولا نیز 25 درصد کاهش یافته اما واردات نفت چین از عراق در همین ماه 8 درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18017

به "ایران چهارمین صادرکننده نفت به چین شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران چهارمین صادرکننده نفت به چین شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید