ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شهرستان های ایلام و ایوان در بین شهرستان های 11گانه استان به ترتیب دارای بالاترین آمار فوتی های ناشی از کرونا هستند.

ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، دکتر محمد کریمیان در نشست ستاد مبارزه با کرونای استان ایلام افزود: رفت و آمدها در شهر افزایش یافته و مردم نسبت به قبل موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی نمایند، این در حالی است که اکنون که تجمعات بیشتر شده و صنوف بازگشایی شده است مردم باید بیشتر پروتکل ها را رعایت نمایند.

وی یادآور شد: اجرای مرحله دوم غربالگری جمعیت استان به ویژه گروه پرخطر و نمونه گیری از بیماران مشکوک خصوصا در شهرستان هلیلان و شناسایی موارد مثبت از دیگر اقداماتی است که در راستای مبارزه با کرونا انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مراجعه افراد مشکوک در استان به تدریج افزایش یافته است و باید دقت بیشتری برای جلوگیری از شیوع مجدد آن گردد و دانشگاه نیز در این زمینه اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی به مراجعه اطرافیان بیماران کرونایی برای تست کرونا اشاره نمود و افزود: تعداد افراد مبتلا به کرونا که شرایط آنها پیگیری شده 6547 نفر است.

به گفته کریمیان، این موارد افرادی بودند که علائم شدید داشتند و قرنطینه خانگی شدند، اما آزمایش آنها مثبت نبوده که بیشترین آمار نیز در ایلام و ایوان است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست گفت: بعضی از ارگان ها برای تامین اقلام حفاظتی از جمله ماسک و دستکش در مضیقه هستند که امکان ثبت نام به وسیله سامانه الکترونیکی برای آنها فراهم شده است و دستگاه ها یا سازمان های غیردانشگاهی ای که متقاضی دریافت اقلام حفاظتی هستند می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

دکتر مهتاب شاهماری افزود: ایلام 10 بیمارستان دارد، 9 داروخانه موجود در این بیمارستان به بخش خصوصی واگذار شده و در حال فعالیت هستند. از سویی، با توجه به کاهش منابع مواد اولیه در سطح جهانی، قطعا این داروخانه ها برای تامین دارو و ملزومات در ماه های آینده تحت تاثیر این موضوع قرار می گیرند.

شاهماری تاکید نمود: در این شرایط بیشتر پیمانکاران این حوزه از نظر استطاعت اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفته اند که برای دپوی مناسب دارو در آینده و حمایت پیمانکاران در ستاد کرونا باید تصمیماتی اخذ گردد.

وی افزود: در مورد ایمن سازی کارکنان داروخانه ها در استان اقدامات خوبی صورت گرفته است، ایجاد حائل بین کادر داروخانه ها و بیماران، تامین اقلام حفاظت فردی توسط موسسان داروخانه ها و یاری برای تامین از طرف انجمن داروسازان از این اقدامات است.

شاهماری گفت: قبل از شیوع ویروس کرونا 12 داروخانه داروی بیماران مزمن را در استان تامین می کردند، اما هم اکنون تعداد داروخانه هایی که این خدمات را ارائه می نمایند به 24 داروخانه رسیده است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46927

به "ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلام و ایوان بالاترین آمار فوت ناشی از کرونا را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید