برگزاری مراسم معارفه رؤسای هیئت های ورزشی ارتش با حضور صالحی امیری

به گزارش مهسان بلاگ، مراسم معارفه رؤسای هیئت های ورزشی ارتش با حضور رئیس کمیته ملی المپیک برگزار گردید.

برگزاری مراسم معارفه رؤسای هیئت های ورزشی ارتش با حضور صالحی امیری

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی تربیت بدنی ارتش، مراسم معارفه رؤسای هیئت های چهل وسه گانه ورزشی ارتش امروز با حضور سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برگزار گردید.

در این مراسم که تعدادی از میهمانان به صورت وبینار در آن شرکت داشتند، علاوه بر صالحی امیری، افراد دیگری همچون امیر دریادار حبیب الله سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ نماینده ارتش، امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش حضور داشتند.

امیر سرتیپ دوم جمشید فولادی در این برنامه گزارشی از اهم فعالیت های تربیت بدنی آجا در حوزه ورزش قهرمانی ارائه کرد و نحوه همکاری و یاری این سازمان در امر ورزش قهرمانی و حرفه ای کشور و کسب عناوین متعدد در رقابت های بین المللی و لیگ های معتبر داخلی به وسیله هیئت های ورزشی و پایگاه های قهرمانی ارتش را تشریح کرد.

رئیس سازمان تربیت بدنی ارتش همچنین درباره چگونگی اعزام تیم های ورزشی ارتش و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مسابقات برون مرزی از جمله رقابت های سیزم و نحوه تعاملات با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توضیحاتی ارائه کرد.

وی ضمن تشکر از حضور صالحی امیری در این برنامه، معرفی رؤسای جدید هیئت های ورزشی ارتش را شروع فصل جدیدی از برنامه های ورزش ارتش مطرح نمود و گفت: هیئت های ورزشی ارتش مانند بازوان پرتوان برای سازمان تربیت بدنی ارتش عمل می نمایند و در توسعه رشته های مختلف ورزشی در سطح خانواده عظیم ارتش و نیروهای تابعه نقش بسزایی دارند.

صالحی امیری نیز گفت: همزمانی برنامه امروز با ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) فخر عالم بشریت و همچنین دهه مبارک فجر را به فال نیک می گیریم و امیدوارم رهروان حقیقی آن حضرت باشیم. ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران، مرکز تربیت نیروهای جوان برای حضور در سطح ملی است، چرا که طراز قهرمانان ارتش ما طراز ملی است که قابل تقدیر است.

رئیس کمیته ملی المپیک اضافه کرد: همزمانی با دهه فجر شرایط زیباتری را خلق کرد. در آستانه رهایی ملت از ظلمت و حرکت در راستا نورانی هستیم. سلام به امیر دریادار سیاری که شخصیت برجسته جمهوری اسلامی و انسانی بافضیلت، باشخصیت و دارای اخلاق حسنه است و انصافاً باید قدردان وی و مجموعه ارتش اسلام و انقلاب باشیم. همچنین حسن خلق امیر فولادی در مجموعه ورزش ارتش نیز زبانزد است و تمامی جامعه ورزش از او به نیکی یاد می نمایند.

وی همچنین گفت: ارتش نماد صداقت، پاکی و سلامت است و من از شما عظیمان صداقت آموختم. نجابت به عنوان صفت برجسته ارتشی ها همواره مطرح بوده است. شک ندارم ورزش در ارتش در طراز ورزش ملی ماست که نشانگر سرمایه گذاری و توجه شماست آنهم با تدبیر، آگاهانه و دور اندیشانه است و امروز می توانیم این ادعا را داشته باشیم که ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران مرکز تربیت نیروهای جوان برای حضور در سطح ملی است، چرا که طراز قهرمانان ارتش ما در طراز ملی است که قابل تقدیر است. انتظار من از رسانه ها به ویژه رسانه ملی پرداختن به این غرور و افتخار ملی است.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: کارکرد فرهنگ و ورزش در سه بخش انسجام بخشی، هویت سازی و شخصیت سازی خلاصه می گردد که در بخش انسجام بخشی، قرار دریافت اجزای یک سازه ملی در کنار هم است که هم اینک هم ارتش دارای انسجام است و هم ورزش، چرا که همه اقوام، مذاهب و فرهنگ ها را در کنار هم قرار داده و انسجام بخشیده است. وقتی یک تیم ملی را با ورزشکارانی از جاهای مختلف کشور تشکیل می دهید و در قالب یک هیئت و تیم در عرصه های بین المللی مثل سیزم شرکت می دهید، این انسجام شکل گرفته و هویت سازی انجام شده است و ملی پوشان با حضور قدرتمند خود در رویدادهای مختلف ورزشی، غیرت و غرور ملی را به نمایش می گذارند و هویت سازی می نمایند که اینها کارکردهای ورزش است. حضور شما در سیزم نشان دهنده نمایش قدرت ارتش در دنیا در بستر ورزش است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه ورزش در ارتش شخصیت ساز است، توضیح داد: امروز وقتی از تختی صحبت می کنیم، از یک فرد فرهنگی و نخبه اخلاقی صحبت می کنیم. او نماد معرفت و پهلوانی و اخلاقی است. شاید هیچکدام از شما عزیزان تعداد مدال های این قهرمان را ندانید اما مرام او در ذهن تمام علاقه مندان به ورزش حک شده و خواهد ماند، چرا که ورزش پهلوان ساز است و مرام تختی از این مقوله رشد می نماید.

وی در انتها گفت: از تک تک شما تشکر می کنم و از جانب وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، این تعهد اخلاقی را می دهم که هر گونه حمایتی که لازم باشد از ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران دریغ نخواهیم کرد و باور دارم با این طراز ملی در آینده قهرمانان ملی هم از همین هیئت های ارتش روانه خواهند شد.

در این مراسم همچنین امیر دریادار سیاری رئیس ستاد و معاون هماهنگ نماینده ارتش ضمن تبریک یوم الله دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین خیرمقدم به ریاست کمیته ملی المپیک گفت: مهمترین مؤلفه و سرمایه تمام ارتش ها نیروی انسانی است و مؤلفه اصلی نیروی انسانی سلامت جسمی و روحی است.

معاون هماهنگ نماینده ارتش توضیح داد: ورزش در ارتش جمهوری اسلامی ایران یک مؤلفه اثرگزار است نه یک تفریح. در نتیجه در تربیت نیروی انسانی متخصص، بانشاط و چابک بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: ورزش در ارتش تعطیل بردار نیست، در شرایط خاص حتی در حین مأموریت ها و با توجه به شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه های مختلف کشور نوع رشته ای ورزشی تفاوت پیدا می نماید. در یک سال گذشته و با توجه به شیوع بیماری کرونا حتی یک روز هم ورزش در کل ارتش تعطیل نشد و با اجرای دستورالعمل های شدید بهداشتی ورزش و تمرینات مخصوص آمادگی جسمانی در تمامی پادگان ها و حتی مراکز آموزشی اجرا شده است.

در انتها این مراسم رئیس ستاد و معاون هماهنگ نماینده ارتش برای رؤسای جدید هیئت های ورزشی ارتش آرزوی موفقیت کرد و به سازمان تربیت بدنی ارتش دستور داد که نسبت به دریافت گزارش های فعالیت های هیئت های ورزشی آجا به صورت مرتب اقدام گردد و برنامه ریزی های لازم انجام گیرد تا تأثیر فعالیت های هیئت ها در ارتقای توان رزم کارکنان و یگان ها مشاهده و به خوبی منعکس گردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

تور روسیه: تور روسیه: تور سوچی، تور مسکو، تور سن پترزبورگ، تور تابستان نوروز، بهار روسیه

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 77787

به "برگزاری مراسم معارفه رؤسای هیئت های ورزشی ارتش با حضور صالحی امیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم معارفه رؤسای هیئت های ورزشی ارتش با حضور صالحی امیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید