برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی در یونان

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: نمایشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی اعم از نگارگری و خوشنویسی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با همکاری بخش هنر اسلامی موزه بناکی در آتن برگزار می گردد.

برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی در یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگاران، در دیدار مینا موریتو، رئیس بخش هنر اسلامی موزه بناکی با محمدحسین مظفری، رایزن فرهنگی ایران در آتن در رابطه با توسعه همکاری های موزه ای فی مابین دو کشور بحث و گفت وگو شد.

در این دیدار، رایزن فرهنگی کشورمان به ضرورت توسعه همکاری های موزه ای فی مابین دو کشور متمدّن ایران و یونان اشاره و تأکید کرد: از جمله فعالیت های مهم رایزنی فرهنگی ایران در آتن، برپایی نمایشگاه نگارگری و خوشنویسی و دیگر هنرهای اسلامی - ایرانی است.

وی به برپایی این نمایشگاه هنری در سال آینده اشاره و توضیح داد: در نظر داریم تا این نمایشگاه را با همکاری بخش هنر اسلامی موزه بناکی در آتن برپا کنیم.

توجه به برگزاری کارگاه هنری در حاشیه نمایشگاه هنرهای اسلامی ایران

سپس، رئیس بخش هنر اسلامی موزه بناکی با استقبال از برپایی نمایشگاه هنری رایزنی فرهنگی ایران، گفت: برپایی نماشگاه آثار هنر معاصر ایران برای ما اهمیت دارد و برگزاری چنین نمایشگاهی زمینه را برای آشنایی بیشتر علاقه مندان یونانی به هنر ایران فراهم خواهد آورد.

وی اضافه کرد: البته بهتر است که همزمان با برپایی این نمایشگاه، کارگاه هنری توسط هنرمندان ایرانی دایر گردد تا علاقه مندان از نزدیک شاهد خلق آثار هنری ایرانیان نیز باشند.

موریتو ضمن بیان مطلب فوق، اظهار کرد: بخش هنر اسلامی موزه بناکی برای همکاری با یکی از موزه های ایران آمادگی دارد و امید است تا از این طریق، همکاری با موزه های ایرانی نمایشگاهی از آثار قدیمی نیز در این موزه برپا گردد.

وی خواهان شد: مناسب است تا همزمان با برپایی این نمایشگاه، یکی از موزه های ایران بتواند با چند اثر موزه ای در این مجموعه شرکت کند.

در خاتمه این دیدار، مقرر شد تا رایزنی فرهنگی ایران در آتن تصاویر آثار این نمایشگاه را برای موزه ارسال و تمهیدات لازم برای برگزاری نمایشگاه فراهم گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16019

به "برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی در یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه هنرهای اسلامی- ایرانی در یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید