بولتون: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان نشانه کمبود فهم استراتژیک ترامپ است

به گزارش مهسان بلاگ، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ می گوید تصمیم او مبنی بر خارج کردن نیروهای ایالات متحده از آلمان نشان دهنده کمبود شدید فهم استراتژیک است.

بولتون: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان نشانه کمبود فهم استراتژیک ترامپ است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق رئیس جمهور آمریکا، تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خروج حدود 12 هزار نیروی آمریکایی از خاک آلمان را نشانه کمبود فهم استراتژیک در او توصیف کرد.

وی در توییتر نوشت: تصمیم ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای ایالات متحده از آلمان نشان دهنده کمبود شدید فهم استراتژیک است. این کار به دشمنان ما سیگنال غلط می فرستد و متحدان ما را در برابر تهدیدات جهانی رو به افزایش آسیب پذیر می نماید. این کار غیرقابل قبول است.

وزارت دفاع آمریکا روز چهارشنبه اعلام نمود 6400 نیروی آمریکایی از آلمان به کشور خود بازمی گردند و چند هزار سرباز دیگر نیز به دیگر کشورهای اروپایی منتقل می شوند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس، به نقل از شماری از مقامات پنتاگون که نخواستند نامشان فاش گردد نوشت، انتقال این سربازان که مجموعاً به حدود 12 هزار نفر می رسد، میلیارد ها دلار برای آمریکا خرج خواهد داشت و نیازمند ساخت پایگاه های نظامی جدید خواهد بود.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز عصر چهارشنبه در نشستی خبری گفت: فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا در نظر دارد 11900 پرسنل نظامی خود را از آلمان خارج کند.

ترامپ پیش تر در سخنانی گفته بود: ما در حال حفاظت از آلمان هستیم اما آنها تخلف اقتصادی دارند. این هیچ معنایی ندارد. بنابراین من می گویم که قصد داریم تا تعداد نظامیان در آلمان را تا 25 هزار نفر کاهش دهیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 56741

به "بولتون: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان نشانه کمبود فهم استراتژیک ترامپ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون: خروج نظامیان آمریکایی از آلمان نشانه کمبود فهم استراتژیک ترامپ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید