بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین کرونا گرفتند

به گزارش مهسان بلاگ، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکای لاتین، با افزایش دو برابری طی 20 روز اخیر، به بیش از 2 میلیون نفر رسید و شیوع این بیماری در طول ماه ژوئن (خرداد) در مکزیک، شیلی و به ویژه در برزیل، به عنوان مرکز بیش از نیمی از مبتلایان به کووید-19 با شتاب بیشتری ادامه یافت.

بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین کرونا گرفتند

به گزارش روز شنبه خبرگزاری رویترز موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکای لاتین از مرز دو میلیون نفر نیز گذشت؛ این در حالی بود که هنوز گزارش های روزانه از اغلب کشورهای آمریکای مرکزی و مکزیک واصل نشده بود.

میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 در این منطقه که براساس اعلام سازمان دنیای بهداشت در بدترین شرایط این بیماری همه گیر قرار گرفته است، به 92 هزار و 952 نفر می رسد که بیش از نیمی از آمار جانباختگان در برزیل ثبت شده است.

طبق آخرین اطلاعات رویترز، 45درصد موارد گزارش شده در روز آدینه، به آمریکای لاتین مربوط می گردد.

در این میان، طبق آخرین آمار تارنمای ورد مترز، در برزیل تا به امروز بیش از یک میلیون و 70 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و افزون بر 50 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

کارشناسان معتقدند دولت برزیل از ابتدا استراتژی مناسبی را برای مقابله با کرونا در پیش نگرفت و همین مساله اوضاع را رو به وخامت برده است؛ بسیاری ژائیر بولسونارو رئیس جمهوری برزیل را که از آن به ترامپ آمریکای جنوبی تعبیر می نمایند، به خاطر برخورد با موضوع کرونا زیر انتقاد شدید قرار می دهند.

براساس آخرین آمار رسمی، با آغاز همه گیری کووید-19 در سراسر دنیا، برزیل پس از ایالات متحده رتبه دوم مبتلایان و جان باختگان را در دنیا دارد.

شیوع گسترده ویروس کرونا علاوه بر برزیل، کشور پرو را نیز با بیش از 251 هزار مورد ابتلا و بیش از هفت هزار مورد فوتی تحت تاثیر قرار داده است به طوری که این کشور در رده هفتم فهرست دنیای مبتلایان قرار گرفته است.

همزمان با تشدید بحران کرونا در شیلی نیز خایمه مانیالیچ وزیر بهداشت این کشور به دلیل سوء مدیریت در مهار شیوع بیماری کووید-19 برکنار شد؛ طبق آخرین آمار سازمان دنیای بهداشت، در شیلی تا به امروز 236 هزار و 748 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و چهار هزار و 295 نفر جان خود را از دست داده اند.

مایکل رایان مدیر اورژانس سازمان دنیای بهداشت نیز پیش تر گفت چهار کشور از 10 کشوری که شمار مبتلایان به کرونا در آن بالاست، در آمریکای لاتین هستند.

بیماری همه گیر کووید-19 از زمان شیوع در چین در اواخر سال 2019 تا به امروز جان بیش از 467 هزار نفر را گرفته و بیش از هشت میلیون و 900 هزار نفر را مبتلا نموده است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 27 مرداد 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52698

به "بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین کرونا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از دو میلیون نفر در آمریکای لاتین کرونا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید