تأکید استاندار قزوین بر ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی استان

به گزارش مهسان بلاگ، هدایت الله جمالی پور با تاکید بر ظرفیت های غنی قزوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: قزوین ظرفیت های بسیار مهمی را در اختیار دارد که متاسفانه مغفول مانده و سهم استان از محل درآمدهای گردشگری و میراثی بسیار پایین است.

تأکید استاندار قزوین بر ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی استان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی قزوین، مدیر کل اداره میراث فرهنگی قزوین به همراه معاونین این اداره کل با هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین دیدار کرد.

در این دیدار هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین با اشاره به سهم گردشگری در اقتصاد ملی کشورها گفت: امروزه صنعت گردشگری در رونق مالی کشورها نقش مهم و تاثیرگذاری دارد به طوری که درآمد حاصل از حوزه گردشگری به درآمدهای نفتی کشورها نزدیک می شود و در کشور ما نیز استان هایی که به گردشگری توجه ویژه دارند. گردش مالی مالی حاصل از درآمدهای این حوزه منجر به سرمایه گذاری و رونق مالی آن استان شده است که باید به این موضوع توجه ویژه ای شود.

استاندار قزوین با تاکید بر ضرورت جذب بیشتر گردشگران به استان ادامه داد: باید با استفاده از تبلیغات در جاده های مواصلاتی و معرفی ظرفیت ها فرصتی فراهم شود تا مسافرانی که در محورهای استان تردد می کنند قزوین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند.

وی افزود: در مورد بافت تاریخی قزوین نیز باید با برنامه ریزی جامع و دقیق و همراهی و تعامل دستگاه های ذیربط طرح تفصیلی مبتنی بر ظرفیت های میراثی تهیه شود و هرگونه اقدامی در این محدوده اعم از ساخت و ساز ، مقاوم سازی و... مطابق با الگوهای تاریخی و حفظ منظر میراثی صورت گیرد.

استاندار قزوین تاکید کرد : منظور از حفاظت و نگهداری آثار تاریخی عدم استفاده از ظرفیت این آثار نیست بلکه باید با مرمت و زنده سازی آنها مطابق با ضوابط و مقررات بافت تاریخی منظری زیبا برای بازدید گردشگران ایجاد کنیم.

جمالی پور اظهار کرد: باید با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری و تقویت زیرساخت های گردشگری تغییر و تحول جدی در حوزه گردشگری استان صورت گیرد تا با رویکرد توسعه متوازن بتوانیم در کنار صنعت و کشاورزی از عواید مالی حوزه گردشگری بهره مند شده و شاهد شرایط جدیدی در استان باشیم.

در این نشست، علیرضا خزائلی، مدیرکل میراث فرهنگی قزوین نیز به ارائه گزارش عملکرد این دستگاه در حوزه های سه گانه و طرح مسائل و چالش های مرتبط با باغستان سنتی قزوین، بافت تاریخی، ثبت جهانی آثار، سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و ... پرداخت.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17088

به "تأکید استاندار قزوین بر ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید استاندار قزوین بر ایجاد زمینه مناسب برای استفاده از ظرفیت های میراث فرهنگی استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید