تبدیل 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به ریال

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در جای جای این کشور پروژه های مختلفی در دست اجرا است که با تصویب رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به ریال تبدیل شد.

تبدیل 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به ریال

به گزارش خبرنگاران، محمد شریعتمداری امروز در حاشیه کلنگ زنی گاوداری شستا در شهرستان رزن، با بیان اینکه سالهای متوالی دشمنان با جنگ 8 ساله و ترفندهای مختلف نتوانستد به اهداف خود برسند، اظهار کرد: امروز دقیقا باهمان حمله اما به شکل اقتصادی روبرو هستیم، دشمنانمان تصورشان این است که از طریق اقتصاد می توانند به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: آنها می خواهند سرمایه گذاری را محدود کرده و بیکاری را در جامعه گسترش دهند تا نارضایتی عمومی بیافرینند و مسئولان را از مردم جدا کنند و از این طریق به اهداف خود برسند.

شریعتمداری گفت: در جای جای این کشور پروژه های مختلفی در دست اجرا است که با تصویب رهبر معظم انقلاب 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و به ریال تبدیل شد.

وی گفت: به 175 هزار متقاضی پروژه سرمایه گذاری در حدود 133 هزار میلیارد تسهیلات داده شد که تا به امروز 90 هزار میلیاردش پرداخت شده و نزدیک به 100 هزار میلیارد نیز در دست اجراست.

شریعتمداری افزود: در تلاش هستیم این منابع در مناطق کم برخوردار و جاهایی که واقعا نیاز است، هزینه شود بنابراین نیاز است استانداران از تک تک پروژه ها بازدید و گزارشی کامل از پروژه ها ارائه کنند.

وی گفت: در استان همدان 40 پروژه که اجرا شده بود، به بهره برداری رسیده و توانسته اشتغال ایجاد کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انحراف در پرداخت تسهیلات در استان همدان 5.6 درصد بوده و کسانی که این تسهیلات را گرفته و پیروز به پرداخت آن نشده اند، مکلف به پرداخت شده وگرنه باید به دستگاه قضا پاسخگو باشند.

شریعتمداری گفت: شرکت شستا یک کارگاه بزرگ تولیدی در سراسر ایران در دست نظارت و اجرا دارد که نشان می دهد دشمن پیروز به پیروزی نخواهد شد.

وی شرح داد: ما مطلع هستیم که مردم با مسائل روبرو هستند و وضعیت زندگی مردم مطلوب نیست و با یک میلیون و 500 هزار تومان نمی توانند تامین شوند، بسیاری از شهرستانهای ما با مسائل بیکاری روبرو هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تلاش می کنیم این مسائل را حل کنیم به طوریکه در استان همدان توسط مسئولان با وجود اینکه رشد نرخ مشارکت اقتصادی از 40 درصد به 44 درصد رسیده به معنی مقابله با افزایش نرخ بیکاری است.

وی اظهار کرد: در همدان تلاش شده نرخ بیکاری از 8.2 درصد به 6.2 درصد کاهش پیدا کند یعنی جزء استانهایی است که گام های خوبی برای اشتغال برداشته که نمونه آن همین واحد گاوداری است.

استاندار همدان هم گفت: دولت به استان همدان نگاه ویژه دارد چرا که همدان ظرفیت های زیادی دارد.

سیدسعید شاهرخی ادامه داد: اقدامات زیادی در همدان در حال انجام است و 4 هزار پروژه در حال ساخت در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تقسیمات کشوری آرزوی دیرینه مردم شهرستان درگزین بود، گفت: محقق شدن این امر تاثیر بسزایی در زندگی مردم خواهد داشت.

وی افزود: در سفر وزیر جهادکشاورزی گلخانه ای افتتاح شد که نقش بسزایی در تولید و مصرف خواهد داشت.

استاندار همدان در ادامه گفت: توانستیم با حمایت دولت نقشه های دشمن را نقش بر آب کنیم، آنها با فشار حداکثری می گفتتد دولت نمی تواند کار کند اما امروز شاهد افتتاح، کلنگ زنی و رونق هستیم که کشو در مقابل زورگویی دشمنان ایستاده است.

به گزارش خبرنگاران، امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عملیات ساخت ساختمان خانه امید بازنشستگان در شهر رزن آغاز شد. این ساختمان در 2طبقه و زیربنای 400متر مربع با 2میلیارد تومان ساخته خواهد شد.

همچنین وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از کارخانه محافظ سازان آرش بازدید کرد و مدیر کارخانه گفت: این شرکت با ظرفیت هزارو 500تن صفحات مسی تولید می کند و اشتغال 150 نفر و با پیشرفت فیزیکی 90درصد در حال ساخت است. برای ساخت این واحد بیش از 14میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

عملیات اجرایی بزرگترین گاوداری غرب کشور نیز با حضور شریعتمداری، وزیر کار در شهرستان درگزین آغاز شد. گاوداری6 هزار راسی مولد نژاد هلشتاین شرکت شستا در روستای سنقرآباد شهرستان درگزین در زمینی به مساحت 60 هکتار و اشتغالزایی 300 نفر به صورت مستقیم و سرمایه گذاری 1500میلیارد ریال آغاز شد. این واحد با ظرفیت اسمی تولید سالیانه 76 هزار و 650 تن گوشت را دارد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19462

به "تبدیل 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به ریال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به ریال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید