تراز تجاری آمریکا رکورد زد

به گزارش مهسان بلاگ، بر اساس آمار وزارت بازرگانی آمریکا، کسری تجاری این کشور که به 73.3 میلیارد دلار رسیده است، رکورد قبلی خود در ماه ژوئن برابر با 73.2 میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است.

تراز تجاری آمریکا رکورد زد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، عدم توازن تراز تجاری در آمریکا در ماه آگوست به بالاترین رقم رسیده و 3 میلیارد دلار دیگر معادل 4.2 درصد بیشتر شده است؛ افزایش ناچیز صادرات در باتلاق واردات بسیار بالای این کشور غرق شده و دیده نمی شود.

بر اساس آمار وزارت بازرگانی آمریکا، کسری تجاری این کشور که به 73.3 میلیارد دلار رسیده است، رکورد قبلی خود در ماه ژوئن برابر با 73.2 میلیارد دلار را پشت سر گذاشته است. اقتصاددان ها انتظار داشتند، این کسری به 70.5 میلیارد دلار برسد.

صادرات امریکا 0.5 درصد افزایش یافته و به 213.7 میلیارد دلار رسیده است. در عین حال، میزان واردات هم 1.4 درصد رشد کرده و به 287 میلیارد دلار رسیده است.

عدم توازن تجاری آمریکا با چین هم یک مسئله مهم و حساس سیاسی محسوب می شود و 10.8 درصد افزایش یافته و به 31.7 میلیارد دلار رسیده است.

اوایل این هفته، نماینده تجاری آمریکا گفت: کاخ سفید در نظر دارد تا مذاکرات تجاری جدیدی با پکن آغاز کند، اما دولت فعلی آمریکا تصمیمی برای برداشتن تعرفه های دوره ترامپ ندارد، زیرا واشنگتن تلاش می کند تا چین را به انجام تعهدات قبلی خود برای خرید کالا و خدمات بیشتر از آمریکا وادار سازد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 97768

به "تراز تجاری آمریکا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراز تجاری آمریکا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید