ترامپ: به عمد، خبر واکسن را دیر اعلام کردند

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در یک رشته توئیت، به زمان بندی اعلام خبر اثربخشی واکسن کرونای تولید شده از سوی شرکت فایزر انتقاد کرد.

ترامپ: به عمد، خبر واکسن را دیر اعلام کردند

وی در یکی از این توئیت ها، نوشت: سازمان دارو و غذای آمریکا و همچنین دموکرات ها، نمی خواستند (موفقیت ساخت) این واکسن آن هم قبل از برگزاری انتخابات آمریکا، به اسم من تمام شود. برای همین بود که این خبر 5 روز بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد.

ترامپ در توئیت دیگری اضافه کرد: همیشه گفته ام که شرکت فایزر و بقیه (شرکت های داروسازی) بعد از برگزاری انتخابات، خبر موفقیت واکسن کرونا را اعلام می کنند؛ چرا که شجاعت انجام این کار را قبل از برگزاری انتخابات نداشتند. نه به خاطر انگیزه های سیاسی، بلکه محض نجات جان انسان ها، سازمان غذا و داروی آمریکا هم باید این خبر را زودتر اعلام می کرد.

ترامپ در پیام دیگری اضافه کرد: اگر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بود؛ تا 4 سال دیگر هم از واکسن کرونا خبری نبود و سازمان غذا و داروی آمریکا هم آن را به این سرعت تائید نمی کرد. به این ترتیب، کاغذبازی اداری جان میلیون ها انسان را تلف می کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ جونیور پسر ارشد رئیس جمهور آمریکا نیز، در پیامی توئیتری ادعایی مشابه را مطرح کرده و می نویسد: زمان بندی اعلام خبر موفقیت واکسن بسیار عجیب است.

به گزارش خبرنگاران، ادعا می شد که اگر موفقیت واکسن کرونای آمریکایی پیش از برگزاری انتخابات 2020 اعلام شده بود؛ ترامپ شانس بیشتری را در رقابت با جو بایدن رقیب دموکرات داشت. حتی این برآورد وجود داشت که اعلام این خبر در ماه میلادی اکتبر (یک ماه قبل از برگزاری انتخابات) می توانست یکی از شگفتی های این دور از رقابت ها در تغییر نتیجه به نفع ترامپ باشد.

در حال حاضر، بایدن دموکرات به لحاظ آرای مردمی و الکترال، از رقیب جمهوریخواه پیش است؛ حال آنکه ترامپ با طرح ادعای تقلب، پیشتازی او را زیر سوال برده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 آذر 1399 بروزرسانی: 21 آذر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67796

به "ترامپ: به عمد، خبر واکسن را دیر اعلام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: به عمد، خبر واکسن را دیر اعلام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید