تشکر چین از فرانسه به دلیل حمایت از برجام

به گزارش مهسان بلاگ، ایرنا نوشت: روزنامه خلق چین روز چهارشنبه به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور خاطرنشان کرد که پکن از کوشش های امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری چین برای کوشش های دیپلماتیک با هدف میانجیگری در موضوع پرونده هسته ای ایران قدردانی کرد.

تشکر چین از فرانسه به دلیل حمایت از برجام

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

هوا چون اینگ، امروز در یک کنفرانس خبری ضمن قدردانی از کوشش های ماکرون، ابراز امیدواری کرد که این کوشش ها بتواند از تنش های موجود در خاورمیانه به ویژه میان دولت آمریکا و ایران بر سر توافق جامع میان قدرت های هسته ای دنیا با ایران (برجام) بکاهد.

دولت فرانسه و به ویژه شخص ماکرون به تازگی فعالیت گسترده ای را برای میانجیگری میان تهران و واشنگتن شروع نموده و به همین دلیل با دولت های ایران، آمریکا و روسیه رایزنی های مختلفی را انجام داده است.

این سخنگو در پاسخ به یک خبرنگار همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا بتواند از سیاست اعمال فشار حداکثری برای ایران دست کشیده و نگذارد همه راه های اجرای برجام از سوی همه طرف های امضاء کننده این توافق بسته گردد چون حق قانونی همه متعهدین به این توافق است که بتوان ضمن بیان مراتب بعضی نگرانی های خود به کلیت این توافق احترام بگذارند به به تعهدات خود برای اجرای این توافق پایبند باشند.

هوا همچنین گفت که پکن آماده هرگونه همکاری با پاریس است تا بتواند از راه های سیاسی و دیپلماتیک برای حل مسئله برجام بکوشد تا حقوق حقه و منافع قانونی همه طرفین این قرارداد تامین گردد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12089

به "تشکر چین از فرانسه به دلیل حمایت از برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکر چین از فرانسه به دلیل حمایت از برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید