تقویت همکاری های نظامی و سیاسی مسکو و پکن برای مقابله با اقدامات آمریکا

به گزارش مهسان بلاگ، یک خبرگزاری روسی ضمن اشاره به برگزاری مانور نظامی چین و روسیه در دریای جنوبی چین نوشت: تقویت همکاری های نظامی و سیاسی موجب شده است تا روابط مسکو و پکن از یک حالت بی طرفی به سوی حمایت بیشتر در درگیری های مهم تبدیل گردد.

تقویت همکاری های نظامی و سیاسی مسکو و پکن برای مقابله با اقدامات آمریکا

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، چین و روسیه تصمیم گرفته اند تا مانور مشترکی را در دریای جنوبی چین برگزار نمایند، منطقه ای که موجب افزایش تنش بین پکن و کشورهای منطقه شده است.

چین در عین حال اعلام نموده است که اکنون فرصت مناسبی برای ورود به بحران سوریه است. هفته گذشته ولادیمیر ماتویف سخنگوی ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه تایید کرد که روسیه و چین طی روزهای 12 تا 19 سپتامبر مانور مشترکی را در دریای جنوبی چین برگزار خواهند کرد.

این مانور با هدف حفاظت از کشتی های تجاری در دریای جنوبی چین خواهد بود. وزارت دفاع چین نیز در ماه جولای تاکید نموده بود که برگزاری این مانور علیه هیچ کشور دیگری نخواهد بود.

البته بعضی تحلیلگران سیاسی چینی بر این باورند که تمایل روسیه برای مشارکت در این مانور، تاییدی بر ادعاهای چین در مورد مالکیت جزایر و منابع دریای جنوبی چین خواهد بود.

18 آگوست روزنامه چینی گلوبال تایمز نوشت: اکنون فرصت مناسبی است که ارتش چین نقش بیشتری در بحران سوریه داشته باشد. این گزارش پس از آن منتشر شده است که خبرهایی در مورد سفر یک هیات نظامی چینی به دمشق منتشر شده است. هیات چینی در این سفر با مقام های ارشد سوری ملاقات و مصاحبه نموده و آمادگی پکن را برای همکاری های نظامی و یاری های انسان محبت آمیز اعلام نموده است.

چین و سوریه موافقت نموده اند تا در زمینه آموزش نیروهای نظامی و یاری های انسانمحبت آمیز از سوی ارتش چین، همکاری نمایند. ارتش چین اعلام نموده است که پکن نقش فعالی در کوشش برای یافتن راه حل مسالمت آمیز حل و فصل بحران سوریه داشته است و از استقلال سوریه حمایت می نماید. ارتش چین آمادگی خود را برای تقویت همکاری های نظامی با سوریه اعلام نموده است.

این تحولات نشان می دهد که روسیه و چین مواضع خود را از حالت بی طرفی به سوی حمایت بیشتر در درگیری های مهم بین المللی تغییر داده اند.

وبسایت خبری رگنوم روسیه نیز نوشت: برای پکن این مساله اهمیت دارد که اعتبار جهانی خود را در مورد مناقشه دریای جنوبی چین نشان دهد. چین می خواهد نشان دهد که در این مناقشه تنها نیست، آن هم در برابر آمریکا، فیلیپین، ویتنام برونئی و سایر دشمنان چین در منطقه.

چین در شرایط کنونی به حمایت روسیه در منازعه دریای جنوبی چین در برابر آمریکا احتیاج دارد. البته لفاظی های دیپلماتیک به تنهایی کافی نخواهد بود و مانورهای مشترک نظامی در آبهای مورد مناقشه بهترین راه برای نشان دادن اتحاد نظامی به ناظران بین المللی است.

البته چین نیز در مقابل، هدیه بزرگی به روسیه خواهد داد، و این هدیه بزرگ و مهم احتمالا آمادگی ارتش چین برای تقویت همکاری های نظامی با روسیه و مشارکت در ائتلاف ایران- روسیه- سوریه در خاک سوریه خواهد بود.

این دقیقا چیزی است که مسکو در شرایط کنونی احتیاج مبرمی به آن دارد. چین باید از حالت بی طرفی در بحران سوریه دور شود و به ائتلاف ایران و روسیه و سوریه ملحق شود.

تقویت همکاری های سیاسی و نظامی بین روسیه و چین می تواند موجب از بین رفتن انزوای چین در مناقشه دریای جنوبی چین از یک سو و سرانجام انزوای روسیه در درگیری های سوریه شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34475

به "تقویت همکاری های نظامی و سیاسی مسکو و پکن برای مقابله با اقدامات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری های نظامی و سیاسی مسکو و پکن برای مقابله با اقدامات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید