تلاش دوباره دادستانی ترکیه علیه حزب حامی کردها

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری آناتولی گزارش داد، یک دادستان ارشد ترکیه با تنظیم دوباره یک پرونده در دیوان قانون اساسی، خواستار ممنوعیت فعالیت حزب دموکراتیک خلق حامی کردها به اتهام روابط ادعایی با نیروهای شبه نظامی شد.

تلاش دوباره دادستانی ترکیه علیه حزب حامی کردها

براساس گزارش آناتولی، ماه مارس این دادگاه کیفرخواست مشابهی را به علت فقدان جزئیات پس فرستاده بود. در کیفرخواست جدید خواسته شده تا ممنوعیت سیاسی علیه حدود 500 عضو این حزب اعمال شده و حسابهای بانکی آن مسدود شوند.

طبق گزارش رویترز، ترکیه ید طولایی در منحل کردن احزاب سیاسی دارد که آنها را تهدید می داند و در گذشته هم یک سری احزاب دیگر طرفدار کردها را ممنوع الفعالیت کرده بود.

اقدام این دادستانی در ماه مارس اوج سال ها سرکوب علیه حزب دمووکراتیک خلق بود که سومین حزب بزرگ مجلس ترکیه به شمار میرود و طی آن هزاران عضو این گروه با اتهامات مرتبط با تروریسم دادگاهی شدند. این حزب هرگونه ارتباط با تروریسم را رد کرده و این اقدام را کودتای سیاسی خوانده است.

این دادستان در بیانیه ای کتبی گفته است که حزب دموکراتیک خلق مرتکب جرایمی علیه استقلال این کشور و وحدت ناگسستنی میان کشور و مردمش شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 تیر 1400 بروزرسانی: 19 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89081

به "تلاش دوباره دادستانی ترکیه علیه حزب حامی کردها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش دوباره دادستانی ترکیه علیه حزب حامی کردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید