تولید واکس چرم گیاهی با فناوری نانو

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، یکی از شرکت های دانش بنیان ایرانی، واکس چرم آنتی باکتریال را تولید و به بازار عرضه کرده که تمیزکننده و محافظ سطوح چرمی بوده و برای کیف، کفش، پوشاک و مبلمان چرمی نیز قابل استفاده است. در این واکس از عصاره گیاه آلوئه را استفاده شده است.

تولید واکس چرم گیاهی با فناوری نانو

این شرکت طی سال های اخیر واکس چرم آنتی باکتریال نانویی تولید و به بازار عرضه می کند که در آن از مواد سنتزی و همچنین عصاره های گیاهی استفاده شده است. این واکس نانویی، برخلاف واکس های رایج در بازار که حاوی مشتقات نفتی است، عاری از مواد و حلال های نفتی بوده و مسائل واکس های رایج را ندارد.

این واکس نانویی گیاهی، یک پاک کننده قوی سطح بوده که به سرعت جذب شده و به داخل چرم نفوذ می کند که این کار موجب براقیت و درخشندگی مناسب سطح می شود. از ویژگی های جالب توجه این واکس می توان به عدم استفاده از مواد چربی مضر در فرمولاسیون آن اشاره کرد که موجب شده تا این واکس کاملاً با پوست دست انسان سازگار باشد.

بارزترین ویژگی این واکس، استفاده از نانوذرات در آن است. وجود نانوذرات با ابعاد کمتر از 100 نانومتر در این محصول، موجب افزایش خاصیت آنتی باکتریال و ممانعت از رشد قارچ ها و باکتری ها در سطوح چرمی می شود.

این محصولی گیاهی، دانش بنیان و آنتی باکتریال بوده که برای مراقبت از سطوح چرمی ساخته شده است. چرم از جمله سطوح زنده بوده که نیازمند مراقبت پیوسته است، این محصول از طریق آب رسانی و سازگاری با پوست، نفوذپذیری بالا در بافت چرم و خاصیت آنتی باکتریال سبب افزایش چند برابری عمر چرم، ضدعفونی کننده سطح و نرم کنندگی چرم شده و با از بین بردن بوی نامطبوع داخل کفش از طریق افشانه بر روی سطح بیرونی کفش به زیبایی و دوام کفش کمک شایانی می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83572

به "تولید واکس چرم گیاهی با فناوری نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید واکس چرم گیاهی با فناوری نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید