جابه جایی نیروهای امارات در جنوب یمن

به گزارش مهسان بلاگ، منابع خبری از خروج نیروهای اماراتی و سودانی از بزرگ ترین پایگاه جنوب یمن و حرکت به محل استقراری جدید خبر می دهند اما روشن نیست، محل استقرار جدید آنها کجای یمن است.

جابه جایی نیروهای امارات در جنوب یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وبگاه شبکه خبری روسیا الیوم، امروز چهارشنبه از جابه جایی نیروهای اماراتی و سودانی در جنوب یمن اطلاع داد.

روسیا الیوم نوشت، بعد از آنکه امارات و سودان در دو روز اخیرف تانک ها و خودروهای متعدد نظامی را از عدن خارج کردند، ائتلاف عربی اعلام نمود که این گام، در چارچوب برنامه بازاستقرار است.

این شبکه اعلام نمود: خبرنگار ما به نقل از منابع آگاه گفته که بیرون رفتن نیروهای امارات از بعضی مواضع در پایگاه العند در استان لحج در جنوب یمن، بخشی از طرح بازاستقرار نیروهاست اما مقصد جدید و محل استقرار تازه آنان اعلام نشده است.

در پی تشدید اختلافات میان عربستان و امارات در جنوب یمن که منجر به جنگ نیابتی میان آنان شد، وضعیت در جنوب یمن، آشفته تر از گذشته و وضعیت ائتلاف عربی (سعودی-اماراتی) رو به اختلافات داخلی گذاشت.

نیروهای دولت مستعفی یمن (عبدر ربه منصور هادی) متحد عربستان و المجلس الانتقالی (شورای انتقالی جنوب) متحد امارات هستند که در ماه های اخیر بشدت در عدن و دیگر شهرهای جنوبی با هم جنگیدند.

خبرگزاری رویترز هم اعلام نمود، امارات روز سه شنبه بخشی از نیروهای خود را از شهر عدن بیرون برده است.

امارات اوایل تابستان گذشته هم از عقب نشینی نیروهایش از بعضی مناطق مرکزی و غربی یمن اطلاع داده بود. به گفته کارشناسان امارات درست وقتی آغاز به عقب نشینی تدریجی از یمن نموده که حملات تلافی جویانه یمن به عربستان بسیار دردناک و اثرگذار بود.

معروف است که پایگاه العند در استان لحج در جنوب یمن، بزرگ ترین پایگاه هوایی یمن است که در دهه نود قرن میلادی گذشته، شاهد سخت ترین جنگ ها بوده و بعد از حوادث یازدهم سپتامبر سال 2001 یکی از پایگاه های اصلی آمریکا برای جنگ علیه القاعده بوده است. ائتلاف سعودی-اماراتی از آگوست چهار سال پیش (2015) کنترل آن را در اختیار دارد.

ص

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21053

به "جابه جایی نیروهای امارات در جنوب یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جابه جایی نیروهای امارات در جنوب یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید