جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران: یک نشریه ایتالیایی فاش کرد، آمریکا به وسیله دفاتر سیاسی و دیپلماتیک خود در شهرهای رم و میلان اقدام به جاسوسی از رهبران سیاسی ایتالیا می نموده است.

جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی؛ نشریه ایتالیایی اسپرسو نوشت، سازمان امنیت ملی آمریکا به وسیله دفاتر سیاسی و دیپلماتیک این کشور در شهرهای رم و میلان اقدام به جاسوسی بر ضد رهبران سیاسی ایتالیا نموده است. جاسوسی آمریکا از رهبران ایتالیا طی سال های 1988 تا 2010 میلادی ادامه داشته است.

بر اساس این گزارش اسناد منتشر شده قبلی نیز نشان داد که سازمان امنیت ملی آمریکا از مکالمات تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جاسوسی می نموده است.عملیات جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در ایتالیا به وسیله سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات این کشور اجرا شده که پیش از این نیز به جاسوسی از مرکل متهم شده است.

این گزارش نشان می دهد که سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات آمریکا به وسیله دو دفتر خود در شهرهای میلان و رم اقدام به جمع آوری اطلاعات و فعالیت های جاسوسی بر ضد رهبران ایتالیایی نموده است.سرویس ویژه جمع آوری اطلاعات یکی از حساس ترین واحدهای اطلاعاتی امریکا به شمار می رود. این سرویس گروه های کاری ویژه ای در سفارتخانه های آمریکا در سراسر دنیا از جمله برلین، آتن، مکزیکو سیتی، دهلی نو و کییف دارد.

افشای این اسناد تناقض آشکاری با اظهارات قبلی مقام های رسمی ایتالیا در مورد عدم جاسوسی آمریکا از رهبران و شهروندان این کشور دارد. انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا در ماه نوامبر تاکید نمود، ما هیچ آگاهی و اطلاعی از به خطر افتادن امنیت دولت و سفارتخانه های ایتالیا نداریم. هیچ سند و مدرکی که نشان دهد آمریکا از ایتالیا جاسوسی می نماید وجود ندارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16440

به "جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاسوسی آمریکا از رهبران سیاسی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید