جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه خاتمه یافت

به گزارش مهسان بلاگ، جلسه شورای امنیت سازمان ملل که پشت درهای بسته برای آنالیز موضوع حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان برگزار گردید، بدون حصول نتیجه انتها یافت.

جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه خاتمه یافت

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در حالی که اتهام زنی های بی سند آمریکایی ها علیه ایران در ماجرای حادثه اتفاق افتاده برای دو نفتکش در دریای عمان ادامه دارد، جلسه شورای امنیت سازمان ملل درباره این موضوع برگزار گردید و بدون حصول نتیجه خاتمه یافت.

صبح پنجشنبه (روز گذشته) دریای عمان در مرکز ثقل رسانه های منطقه ای و بین المللی نهاده شد. بنا بر منابع خبری، دو نفتکش هدف حمله نهاده شدند (جزئیات بیشتر).

بعد از انتشار این خبر، مقام های ایرانی ضمن محکوم کردن حمله به این دو نفتکش در دریای عمان، از ماموریت امدادی نیروهای دریایی ایران به اعضای این دو نفتکش حادثه دیده خبر دادند و وزیر خارجه ایران هم این حملات را مشکوک خواند (جزئیات بیشتر).

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، به دنبال بروز حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، اعضای شورای امنیت سازمان ملل عصر روز پنچشنبه به وقت محلی نیویورک در جلسه ای پشت درهای بسته به آنالیز این موضوع پرداختند؛ جلسه ای که بدون حصول نتیجه خاتمه یافت.

این مقام آمریکایی مدعی شد که حملات روز پنجشنبه در دریای عمان نشان می دهد که ایران تهدیدی واضح برای صلح و امنیت بین المللی است.

کوهن همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست که در روزهای آینده رایزنی ها و گفت و گوهای بیشتری درباره این موضوع و چگونگی پاسخ به آن انجام دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع دیپلماتیک گفتند که دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل اتفاق نظری با موضع واشنگتن ندارند و تاکید داشته اند که هیچ سند روشنی درباره ارتباط ایران با این حملات وجود ندارد.

منصور العطیبی نماینده کویت در سازمان ملل (به عنوان یکی از اعضای غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل) خواستار تحقیقات بیشتر درباره حادثه روز گذشته در دریای عمان شد و در این باره گفت: ما می خواهیم بدانیم چه کسی پشت این حملات بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10216

به "جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه خاتمه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حادثه دریای عمان، بدون نتیجه خاتمه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید