حسن روحانی: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر نیروی انسانی کارآمد پرورش می دهد خبرنگاران

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است که نیروی انسانی کارآمد و لایق برای مدیریت و توسعه کشور تامین و پرورش می دهد.

حسن روحانی: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر نیروی انسانی کارآمد پرورش می دهد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آیین بهره برداری از طرح های توسعه ای ناحیه نوآوری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رییس جمهور در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید.

در این مراسم حسن روحانی، رئیس جمهور گفت: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر و مهم در کشور مطرح است که نیروی انسانی کارآمد و لایق برای مدیریت و توسعه کشور تامین و پرورش می دهد.

روحانی عنوان نمود: دانشگاه صنعتی شریف همیشه مایه مباهات و افتخار برای همه ما، برای ایرانیان عزیز و استادان و مدیران این دانشگاه است این دانشگاه با ایجاد مرکز فناوری باعث شد بین دانشجو و صنعت و فراوری تعامل برقرار گردد و به این ترتیب فرصتی برای دانشجویان به وجود آورد تا بتوانند در کنار آموزش دروس به صورت تئوری، در این مراکز دروس خود را به صورت عملی آموزش ببینند و تعاملی بین علم و عمل ایجاد شد و حلقه اتصال بین دانشگاه، فراوری و بازار به وجود آمد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: این مسئله بسیار مهم و ارزنده است چرا که اگر دانشگاه به فراوری و فراوری به بازار متصل نگردد علم به تنهایی نمی تواند برای جامعه مفید باشد ضمن اینکه اگر دروس صرفا به صورت تئوری آموزش داده گردد با گذشت زمان آموخته ها به دست فراموشی سپرده خواهد شد در صورتی که اگر آموخته ها به صورت عملی نیز آموزش داده گردد و توسط دانشجو و دانش آموخته پیاده گردد در ذهن تثبت شده و پرورش می یابد.

شایان ذکر است، ناحیه نوآوری شریف، یک زیست بوم نوآوری در یک مکان جغرافیایی خاص است. در این زیست بوم مجموعه ای از بازیگران در راستا شکل گیری کسب و کار ها (از لحظه خلق ایده جدید تا ایجاد و رشد و کسب و کار) دخیل هستند و برای خلق ارزش مشترک متناسب با مأموریت، توانمندی یا شایستگی محوری خود به ایفای نقش می پردازند.

ناحیه شریف شاهد حضور انواع بازیگرانی است که اکثریت آن ها توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند. نقش های منحصر به فرد هر یک از بازیگران، هم افزایی روابط متقابل میان آن ها موجب ایجاد فضایی پویا و مستعد برای شکوفایی کسب و کار های نوآور در این منطقه شده است. راهبری این ناحیه توسط پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف انجام می گردد. این ناحیه در دی ماه سال 1397 افتتاح شد و امروز آیین بهره برداری از طرح های توسعه ای این ناحیه برگزار گردید.

مجله ابوذریون: نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

عکسفا: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 81999

به "حسن روحانی: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر نیروی انسانی کارآمد پرورش می دهد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن روحانی: دانشگاه صنعتی شریف به عنوان یک دانشگاه برتر نیروی انسانی کارآمد پرورش می دهد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید