حشره رباتیک ساخته شد

به گزارش مهسان بلاگ، به تازگی یک حشره رباتیک کوچک با وزن کمتر از یک گرم ساخته شده که می تواند پنج برابر وزن خود را تحمل و در برابر ضربات سنگین مقاومت کند.

حشره رباتیک ساخته شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، حشره رباتیک کوچک با وزن کمتر از یک گرم می تواند پنج برابر وزن خود را تحمل کند و در برابر ضربات سنگین مقاومت کند.

حشره رباتیکی که به تازگی ساخته شده ماهیچه های مصنوعی به سه پایه خود دارد که 400 بار در ثانیه حرکت می نماید.

بدنه این ربات از مواد نرم ساخته شده که بسیار انعطاف پذیر و قابل خم شدن است؛ این حشره DEAnsect نامیده می گردد.

DEAnsect توسط تیمی از موسسه فناوری فدرال سوئیس که با آزمایشگاه محرک های مجتمع (LAI) و همکارانش از دانشگاه سیر-پنتوایز فرانسه کار می نماید، ساخته شد.

این حشره رباتیک نوعی عضله مصنوعی نازک مو است که به وسیله ارتعاشات آن را به جلو سوق می دهد.

این تکنیک امکانات جدیدی را برای استفاده گسترده از DEA در علم رباتیک، برای ازدحام حشرات رباتیک هوشمند، برای بازرسی یا تعمیر از راه دور و یا حتی برای دستیابی به درک عمیق تر از مستعمرات حشرات با ارسال یک ربات برای زندگی در میان آنها فراهم می نماید.

وزن DEAnsect کمتر از یک گرم است اما به اندازه کافی قدرت دارد که بتواند بار خود را 5 برابر وزن خود حمل کند که این امر می تواند آن را برای انجام کارهای مختلف ایده آل کند.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30568

به "حشره رباتیک ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حشره رباتیک ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید