خبرنگاران احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار است

به گزارش مهسان بلاگ، قم - خبرنگاران - استاندار قم با اشاره به ظرفیت های معدنی در این استان گفت: احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار مسئولان استان واقع شده است.

خبرنگاران احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار است

به گزارش عصر سه شنبه روابط عمومی استانداری قم بهرام سرمست در جلسه سنگ های قیمتی که با حضور معاون وزیر صمت و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید طی سخنانی با اشاره به ظرفیت های معدنی قم گفت: تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های بخش خصوصی امضا خواهد شد تا در چند محور شاهد توسعه باشیم.

سرمست همچنین دریاچه نمک را دارای ظرفیت معدنی متنوع دانست و توضیح داد: با وجود معادن مس، آهن و طلا می توان به عنوان یک استان معدنی از قم حمایت و به جذب سرمایه گذاری اقدام نمود.

استاندار قم موضوع توسعه گردشگری زیارتی این استان را نیز مورد توجه قرار داد و بیان نمود: باید از ظرفیت 200 هنرمند فعال قم در حوزه سنگ های قیمتی در راستای توسعه و رونق بخشی به بازارچه شمسه میدان آستانه استفاده گردد.

وی با اشاره به برنامه های استان برای توسعه و حمایت از صنایع دستی توضیح داد: ایجاد شهرک عقیق در جنب نمایشگاه بین المللی قم از برنامه های بلند مدت استان می باشد و انتخاب شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر از ظرفیت های استان در این زمینه می باشد.

سرمست همچنین با بیان اینکه قم با برخورداری از موقعیت خاص جغرافیایی ظرفیت های معدنی بسیار خوبی دارد اعلام نمود: برای توسعه بخش معدن و حمایت بیشتر از معدن کاران استان باید پیگیری های لازم از سوی دستگاه های مسئول صورت پذیرد .

محصولات قم قابل رقابت با کشورهای پیشرفته است

استاندار قم همچنین در بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه که در قالب برنامه سه شنبه های مالی صورت گرفت طی سخنانی حمایت از واحدهای صنعتی استان را در دستور کار مسئولان دانست و گفت: امروز محصول هاق فراوریی قم قابلیت رقابت با فراوریات کشورهای پیشرفته دنیا را دارند.

وی با بیان اینکه این بازدید ها با اولویت کارآفرینی و فراوری انجام میشوند اعلام نمود: به دنبال ارتقاء بخش صنعت و توسعه کارخانجات پیروز در شهرک های صنعتی استان هستیم.

استاندار قم در برنامه امروز خود ضمن افتتاح واحد فراوری شکلات دست ساز، از چند شرکت فراوریی در شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد و دستورهای لازم را برای حل مشکل های این واحدها صادر نمود./

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 67678

به "خبرنگاران احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احداث شهرک عقیق و بازارچه سنگ قم در دستور کار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید