خبرنگاران المالکی : الحشد الشعبی عراق سمبل پیروزی بر تروریسم است

به گزارش مهسان بلاگ، غداد - خبرنگاران - نوری المالکی، نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در واکنش به بازداشت چند نفر از نیروهای کتائب حزب الله در شب گذشته در بغداد گفت که سازمان الحشد الشعبی نماد پیروزی و قدرت ملت و کشور علیه تروریسم است و باید احترام آنها حفظ گردد.

خبرنگاران المالکی : الحشد الشعبی عراق سمبل پیروزی بر تروریسم است

المالکی روز آدینه و ساعاتی پس از آزادی افراد مزبور با انتشار توئیتی نوشت: الحشد الشعبی سمبل پیروزی و نماد قدرت ملت و کشور است و باید آنها را تکریم کرد، نباید به این نیروها تعدی گردد یا ارزش آنها را کمرنگ جلوه دهیم.

وی اضافه کرد: کشور متعلق به همه ماست و نیروهای مبارزه با تروریسم هم فرزندان ما هستند که به جهاد و شجاعت آنها افتخار می کنیم بنابر این نباید صندلی این دو نیروی ملی را زیر سوال ببریم.

نخست وزیر اسبق عراق همه طرف ها را به خویشتن داری و توجه به حل مسائل با نگاه ملی به دور از دشمنی و دخالت خارجی دعوت کرد.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق (زیر نظر آمریکا) شب گذشته به مقر تیپ 45 الحشدالشعبی وابسته به کتائب حزب الله در منطقه الدوره بغداد حمله و 13 نفر را بازداشت کردند.

خبرگزاری ملی نینا با انتشار بیانیه سازمان مبارزه با تروریسم عراق بدون نام بردن از اسم این گروه نوشت که در عملیات شبانه در جنوب بغداد ، 13 عنصر مسلح از سوی نیروهای این سازمان دستگیر شدند.

در همین حال، ساعاتی بعد دستگیر شدگان آزاد شدند.

سازمان مبارزه با تروریسم یکی از یگان های مستقل در نیروهای مسلح عراق است که پس از سقوط رژیم صدام در سال 2003 با یاری و زیر نظر آمریکا شکل گرفت و به عنوان یکی از نیروهای زبده نظامی عراق شناخته می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 10 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 54363

به "خبرنگاران المالکی : الحشد الشعبی عراق سمبل پیروزی بر تروریسم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران المالکی : الحشد الشعبی عراق سمبل پیروزی بر تروریسم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید