خبرنگاران انگلیس به دلیل تحریم آمریکا، درباره مشارکت با هوآوی تجدید نظر می نماید

به گزارش مهسان بلاگ، لندن - خبرنگاران - با اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت مخابراتی چینی هوآوی، دولت انگلیس درباره آینده همکاری با این شرکت در طرح راه اندازی اینترنت پر سرعت نسل پنجم، تجدید نظر می نماید.

خبرنگاران انگلیس به دلیل تحریم آمریکا، درباره مشارکت با هوآوی تجدید نظر می نماید

روزنامه گاردین امروز (دوشنبه) در گزارشی، احتمال داد که در جلسه بازنگری قرارداد همکاری انگلیس با هوآوی، آژانس امنیت سایبری ملی این کشور به این نتیجه خواهد رسید که تحریم های آمریکا امکان بهره برداری از فنآوری های این شرکت در شبکه مخابراتی انگلیس را ناممکن خواهد نمود.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، تجدید نظر درباره مشارکت با هوآوی، راه را برای حذف تمام تجهیزات این شرکت از شبکه مخابراتی انگلیس باز می نماید و انتقاد هم حزبی های نخست وزیر را کاهش می دهد.

هرچند این مساله ممکن است باعث تحریک چین و میلیون ها پوند خسارت به شرکت مخابرات انگلیس (بی تی ) گردد، اما اسناد مشاهده شده توسط گاردین حاکی است که دولت لندن مشغول بسترسازی برای انتها دادن به همکاری با شرکت هوآوی است.

دولت انگلیس بهمن ماه گذشته به رغم فشارهای کاخ سفید با مشارکت هوآوی در طرح راه اندازی اینترنت پرسرعت نسل پنجم در این کشور موافقت نموده بود.

براساس تصمیم آژانس امنیت سایبری ملی انگلیس، هوآوی به صورت محدود در طرح راه اندازی اینترنت پرسرعت انگلیس مشارکت داده شد.

در این طرح، هوآوی از ارائه و نصب تجهیزات در بخش های حساس شبکه ارتباطات انگلیس موسوم به هسته مرکزی منع شده و تنها مجاز تا 35 درصد از ابزار حواشی شبکه را تجهیز کند.

این شرکت چینی همچنین از مشارکت در مناطق نزدیک به پایگاه های نظامی و هسته ای انگلیس منع شده است.

با این حال یک سخنگوی دولت انگلیس به گاردین گفت: آژانس امنیت سایبری ملی به دقت در حال آنالیز پیامدهای تحریم جدید آمریکا علیه هوآوی، بر شبکه مخابراتی انگلیس است.

آمریکا، شرکت هوآوی را به جاسوسی برای دولت چین متهم و تهدید نموده که سپتامبر آینده تحریم های جدیدی را علیه این شرکت وضع خواهد نمود. به این ترتیب، هواوی از دسترسی به بازار آمریکا محروم شده و ناگزیر احتیاج خود را از بازارهای داخل تامین خواهد نمود. این در حالی است که دولت انگلیس هشدار داده که تجهیزات چینی در فنآوری هوآوی تهدیدی برای شبکه مخابراتی انگلیس تلقی می گردد.

هوآوی بارها ادعای جاسوسی با استفاده از فناوری های این شرکت را تکذیب نموده است. ویکتور ژنگ معاون رئیس هوآوی در این زمینه گفت: ما آمادگی داریم تا هرگونه نگرانی آژانس امنیت سایبری ملی انگلیس را پاسخ و به همکاری های نزدیکی که در ده سال گذشته تجربه نموده ایم، ادامه دهیم.

گزارش ها حکایت از آن دارد که دولت آمریکا در پشت پرده مذاکرات تجاری دو جانبه با انگلیس، به دولت این کشور فشار آورده که در معاملات تجاری بین چین و ایالات متحده یک گزینه را انتخاب کند.

به گزارش روزنامه گاردین، آمریکا به دنبال قراردادن تبصره ای در توافق تجاری با انگلیس است که در صورت معامله تجاری میان انگلیس و کشور دیگری که آمریکا آن را تائید نکند، حق عقب نشینی از بخش هایی از توافق نامه را داشته باشد.

از سوی دیگر شمار قابل توجهی از مقام های ارشد و با نفوذ حزب حاکم محافظه کار انگلیس، همسو با سیاست های واشنگتن، خواهان کاهش همکاری های مالی لندن با پکن هستند.

نشریه تایمز چاپ لندن چندی پیش گزارش داد که بیش از 20 تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به وزیر تجارت بین الملل انگلیس، خواهان بازنگری دولت در واردات کالاهایی هستند که این کشور برای تامین آن به کشورهایی مانند چین وابستگی پیدا می نماید. آنها روی اولویت بخشی، به عقد توافق های تجاری جدید با سایر کشورها تاکید دارند.

نویسندگان این نامه معتقدند که بحران شیوع ویروس کرونا موجب شده تا کشورهای دنیا رویکرد خود نسبت به مساله امنیت تجارت را مورد بازنگری قرار دهند.

با این حال سفیر چین در سخنان شدیدالحنی اظهارنظر ضد چینی نمایندگان مجلس انگلیس را به باد انتقاد گرفت و هشدار داد که موضع گیری های خودسرانه این افراد باعث مسموم شدن روابط میان دو کشور خواهد شد.

لیو ژیاومینگ در نشست آنلاین شورای تجاری انگلیس و چین موضع گیری های مطرح شده را ویروس سیاسی توصیف کرد که اعتماد و همکاری های پکن و لندن را تضعیف می نماید. وی گفت: ما باید هوشیار باشیم و به این اظهارنظرها نه بگوییم.

سفیر چین با اشاره به تماس های تلفنی اخیر میان نخست وزیر انگلیس و رییس جمهوری چین، خاطر نشان کرد که به نظر او لندن همچنان به روابط قوی با پکن متعهد است.

bestcanadatours.com: Best Canada Tours یک سرویس خدماتی جدید و چند منظوره جهت ارائه سرویس تور به کشور کانادا با کیفیت برتر است

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49936

به "خبرنگاران انگلیس به دلیل تحریم آمریکا، درباره مشارکت با هوآوی تجدید نظر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس به دلیل تحریم آمریکا، درباره مشارکت با هوآوی تجدید نظر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید