خبرنگاران ترافیک و پارکینگ دو چالش جدی قم

به گزارش مهسان بلاگ، قم-خبرنگاران- معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم تایید کرد که دو مسئله ترافیک و پارکینگ دو چالش جدی قم بویژه در ایام زیارتی و از جمله برگزاری نیمه شعبان و مناسبت های ملی و مذهبی است.

خبرنگاران ترافیک و پارکینگ دو چالش جدی قم

یونس عالی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با تشریح عملکرد این معاونت در سال گذشته، مسائل نبود پارکینگ مناسب و کافی را مورد توجه قرار داد و شرح داد: با توافقاتی که با مسئولان اجرا شده امیدواریم تا سال آینده چالش پارکینگ نیز حل شده و رضایت مسافران و زائران تأمین شود.

وی به بررسی اعم برنامه ها و چالش های نوروز سال 98 پرداخت و اضافه نمود: سال گذشته از سوم فروردین با چالش سیل در کشور و قم روبرو بوده و ستاد تسهیلات زائران نخستین بخشی است که قبل از امداد و درمان برای ساماندهی زائران وارد عمل می شود.

عالی پور از تشکیل 11 کمیته در ستاد تسهیلات زائران برای رسیدگی به مسائل مرتبط با زائران خبر داد و گفت: برنامه های نوروزی این 11 کمیته از 15 اسفند تا 15 فروردین هرسال اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با ابراز خرسندی از عملکرد این معاونت در نوروز سال گذشته گفت: باوجود بارندگی شدید و عدم سفر بسیاری از مسافران شهرهای مختلف به قم، استان از بیش از 10 میلیون مسافر در قم پذیرایی کرده است.

وی اجرای پیروز برنامه ها را منوط به داشتن برنامه و پیش بینی درست شرایط دانست و بیان نمود: هرسال کمیته نظارت و ارزیابی میزان رضایت مردم را سنجیده و کاستی ها در جلسات کارشناسی با حضور اساتید هیات علمی دانشگاه ها و کارشناسان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

عالی پور توجه به نقطه مطلوب خدمات و راه های رسیدن به آن را نکات قابل توجه در کمیته نظارت و ارزیابی خواند و ابراز کرد: یکی دیگر از کارگروه های فعال معاونت هماهنگی امور زائران کارگروه برنامه های نیمه شعبان است که در سال های گذشته عملکرد مثبتی را ثبت کرده است.

وی جمعیت حاضر در نیمه شعبان سال 98 را سه برابر جمعیت استان قم گفت و اضافه نمود: امسال نیز برنامه های ویژه ای برای نیمه شعبان تدارک دیده شده بود که باوجود اتصال تعطیلات نوروزی به این ایام شرایط ویژه ای را در قم رقم زده و نیازمند تدارک بیشتری برای استان بود.

عالی پور یکی دیگر از مناسبت های مهم در استان قم را اربعین دانست و بیان نمود: ستاد اربعین با ریاست استاندار قم برگزار شده زیرا اربعین در قم با سایر استان ها تفاوت های بسیاری دارد.

وی جمعیت حاضر در اربعین سال 98 را 15 درصد جمعیت قم اعلام و گفت: ساماندهی و بسترسازی برای پذیرایی از زائران عتبات عالیات یکی از چالشی ترین برنامه های استان قم بوده و تقریبا 40 روز استان درگیر این موضوع است.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم یکی از برنامه های استان را در پذیرایی از زائران در قالب موکب های مردمی خواند و گفت: استان قم باوجود برخورداری یک درصدی جمعیت و وسعت کشور ازنظر فعالیت درزمان اربعین با مدیریت 98 موکب در قم، مرز مهران، کربلا، نجف، سامرا و کاظمین در صدر کشور قرار گرفته است.

وی عملکرد استان قم را در مدیریت و ساماندهی زائران اربعین مثبت دانست و اضافه نمود: استان قم با توزیع بیش از یک میلیون وعده غذای گرم و اسکان بیش از 380 هزار نفر عملکرد مثبتی را در کشور ثبت کرده است.

عالی پور ادامه داد: زائران عتبات هم در جهت رفت و هم در جهت برگشت در قم توقف کرده و استان قم بیش از 40 روز از زائران خارجی و ایرانی پذیرایی و خدمات رسانی می کند درحالی که بر اساس شرح وظایف ستاد ملی اربعین تنها اسکان و پذیرایی از زائران خارجی بر عهده استان قم است.

وی وظیفه دیگر معاونت هماهنگی امور زائران در قم را اعزام زائران در قالب کاروان های نور به مناطق جنگی عنوان و بیان نمود: در سال 97 بیش از 18 هزار نفر به مناطق جنگی اعزام شدند که در سال 98 به علت سیل و مسائل پیش رو این عدد به 5 هزار نفر کاهش پیدا کرد.

عالی پور برنامه ریزی اعزام زائران برای مراسم ارتحال امام خمینی(ره) را یکی دیگر از برنامه های مهم استان قم معرفی و تاکید کرد: با توجه به هم زمانی زمان ارتحال امام خمینی(ره) با ماه مبارک رمضان و عدم حضور سایر استان ها اعزام زائر و برگزاری باشکوه این مراسم بر عهده قم، تهران و کرج بوده که در سال 98 به خوبی مدیریت شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مراسمات استان قم برپایی جشن های دهه کرامت با موضوع استان خراسان رضوی بوده که با نگاهی محلی، ملی و بین المللی برنامه ریزی شده و با همکاری آستان مقدس حضرت معصومه (س) هرسال باشکوه ویژه ای اجرایی می شود.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم نظارت بر نمازخانه های بین راهی را ازجمله وظایف این معاونت خواند و گفت: در سال گذشته بیش از 40 بازرسی از نمازخانه های بین راهی انجام شده و موارد نیازمند با اصلاح تعیین و در جهت اصلاحان گام های مؤثری برداشته شده است.

وی تشکیل کارگروه ملی زیارت زیر نظر مجلس شورای اسلامی را یکی از اتفاقات خوب در کشور دانست و گفت: مصوبات این کارگروه در استان قم اجرایی و پیگیری شده و نتایج مطلوبی را برای استان به همراه داشته است./

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45665

به "خبرنگاران ترافیک و پارکینگ دو چالش جدی قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترافیک و پارکینگ دو چالش جدی قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید