خبرنگاران نه به سفر کرونایی

به گزارش مهسان بلاگ، کرج -خبرنگاران- هرسال بسیاری از خانواده های ایرانی در تعطیلات نوروز بار سفر را می بستند تا حال و هوای زندگی را تغییر دهند اما نوروز سال جاری با شیوع بیماری کرونا متفاوت از گذشته ها است.

خبرنگاران نه به سفر کرونایی

این روزها سلامتی مردم در نرفتن به سفر و ماندن در خانه ها است که از نقل و انتقال سریع ویروس کرونا پیشگیری گردد.یکی از پویش های مردم ایران به منظور مشارکت در ارتقای ضریب سلامتی در کنارمدافعان سلامت را در خانه ماندن با عنوان مسافرت نمی رویم تا به قطع زنجیره ابتلا به ویروس کرونا یاری کنیم را تشکیل می دهد.

در این ایام هموطنان باید از سفر کردن به ویژه سفر به استان های پرخطر پرهیز نموده و این ایام را تا حد امکان در شهرها و خانه های خود سپری نمایند.

باید ار سفرهای درون و برون استانی پرهیز کرد تا سالم بمانیم و کرونا را با عزمی استوار شکست دهیم ، سفرکردن در شرایط بحرانی که ما درآن قرار داریم ره آوردی جز تشدید آلودگی و گسترش چرخه ویروس کرونا را در پی ندارد پس بیایید با در خانه ماندن سلامت فردی و اجتماعی را تضمین کنیم.

فرهنگ سفر

رییس انجمن اسلامی معلمان البرز می گوید: سفر و گردشگری به عنوان احتیاج فرهنگی در سبد خانوار های ایرانی به خوبی جای خود را باز نموده است.

منوچهراتابکی اظهارداشت: توسعه زیرساخت ها، امکانات و تسهیلات گردشگری درنقاط مختلف ایران حکایت از این مهم دارد اما سفر دارای شرایط و فلسفه ای به خصوص در بخش تضمین سلامت مسافران است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا سفرکردن ریسک بزرگی است، اظهار داشت: حدود یک ماهی می گردد که همه استانداران و مردم اعلام می نمایند که در نوروز 99 از پذیرش مسافردراستان هایشان معذورند اما عده ای نافرمان هستند و بارسفربسته و راهی جاده ها شدند.

وی بیان داشت: باید بدانیم که وقتی به سفر می رویم هرجامعه محلی دارای آداب و رسوم و عقیده های منحصر به فرد خوداست لذا وقتی تابلوی ورود ممنوع را به ما نشان می دهند حال چگونه راهی سفر می شویم در حالی که میزبان رضایتی به حضورمسافر را ندارد.

اتابکی ادامه داد: باید به فرهنگ سفر در این شرایط حساس که کرونا سلامت همه افراد جامعه را تهدید می نماید اهمیت دهیم تا بتوانیم با عزمی ملی کرونا را شکست دهیم.

وی یادآورشد: فرهنگیان از همه می خواهند که در خانه بمانند تا چرخه این بیماری گسترش نیابد.

خانه امن ترین مکان

روانشناس البرزی محیط خانه را امن ترین مکان برای حفاظت در برابر کرونا دانست و گفت: با توجه به فرایند شیوع بیماری از مردم می خواهیم با رعایت کامل مسائل بهداشتی در خانه بمانند و از سفرکردن و یا دید و بازدید نوروزی بپرهیزند.

دکتریونس جاوید نسب اظهارداشت: در خانه ماندن بهترین راه چاره پیشنهادی به مردم برای مقابله با بحران و گسترش شیوع ویروس کرونا ست.

وی اظهار داشت: بیماری کرونا که از اوایل اسفند درایران شایع شد اکنون به بحث و مشکل اصلی کشورمان تبدیل شده و مردم، دستگاه های اجرایی و بخش های مختلف هر کدام به نوعی برای برطرف این ویروس در کوشش هستند.

جاوید نسب با اشاره به اینکه برای مقابله با بحران کرونا باید همه با هم باشیم تا چرخه این بیماری کنترل و مهارگردد، اضافه نمود: در خانه می مانیم و حتی برای تامین مایجتاج زندگی تنهایی به خرید می رویم تا کوچه ها و خیابان ها خلوت باشد و بیماری کرونا از فردی به فرد دیگری انتقال نیابد.

این روانشناس جدی دریافت کرونا را از سوی مردم به خصوص در بخش سفر و حضوردر اجتماع را ضروری خواند و یادآور شد: همه باید به توصیه های وزارت بهداشت عمل نموده و برای ریشه کنی این ویروس کوشش خود را کار گیرند.

جاوید نسب که به کمپین های درخانه بمانیم پیوسته است شهفرایندان را به جدی دریافت این ویروس و کوشش برای قطع زنجیره همه گیری آن و برطرف این بحران با ماندن در خانه ترغیب می نماید.

وی به مردم توصیه کرد از سفرکردن در ایام نوروز پرهیز نمایند تا مدافعان سلامت در راستا خدمتی که به بیماران کرونایی در پیش گرفته اند با چالش های بیشتری چون مبتلا شدن مسافران به ویروس کرونا روبرو نشوند.

مسافرت مساوی با کرونا

رییس مدیرامور پردیس های دانشگاه فرهنگیان البرزگفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، سفر رفتن مساوی با پذیرش خطر و ابتلا به بیماری کروناست پس بهترین راه چاره درخانه ماندن است.

دکتر نصراله صالحی اضافه نمود: همیشه توصیه می گردد ازحضور درمراکزی که دارای تجمعات مردمی که احتمال انتقال ویروس وجود دارد خودداری گردد حال چگونه بعضی از شهفرایندان چمدان های سفر را آماده می نمایند.

وی اظهار داشت: بزرگترها اگر به فکر سلامتی خود نیستند حداقل باتوجه به احتمال ابتلای بچه ها به ویروس کرونا ضرورت دارد نسبت به حفاظت از بچه ها در برابر این ویروس موارد گفته شده را برای پیشگیری رعایت نمایند.

وی توضیح داد: دراین شرایط حساس کارشناسان حوزه سلامت ازهمه مردم درخواست می نمایند با شستشوی مرتب دست به مدت حداقل 20 ثانیه در دفعات مکرر درطول شبانه روز و عدم خروج غیرضروری از منزل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

صالحی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا ویروس در سطح کشور حدود یک ماه می گذرد و تعدادی مبتلا شدند و تعدادی مرگ ناشی از کرونا داشته ایم، اضافه نمود: کارشناسان تاکید بردر خانه ماندن وسفر نرفتن دارند اما با فرا رسیدن ایام نوروز بعضی ها انگار نه انگار کرونا اومده و به سفر رفته یا آماده سفرشده اند.

وی توضیح داد: در شرایط فعلی اگر مردم همراهی نموده و رعایت نمایند، شیوع کرونا ویروس بیشتر قابل کنترل است اما متاسفانه بعضی ها هنوز نه تنها رعایت نمی نمایند بلکه نسبت به سلامتی خود و دیگران بی تفاوت بوده اند.

وی یادآورشد: شیوه شیوع ویروس کرونا به گونه ای است که کنترل آن بدون همکاری مردم امکانپذیر نخواهد بود و یکی از مهمترین راه چارههای همکاری مردم در خانه ماندن و قطع رنجیره انتقال این بیماری است.

رییس مدیرامور پردیس های دانشگاه فرهنگیان البرزعنوان کرد: درست است که قرنطینه خانگی سختی هایی دارد اما تحمل این سختی ها ارزش حفظ سلامت و جان عزیزان، خانواده هایتان وهموطنانتان را دارد.

وی ادامه داد: به سفر نمی رویم بخاطر حفظ سلامت خود و خانواده و همه هم وطنان نمی رویم زیرا سفر کردن یعنی پذیرفتن رسیک کرونا دریافت پس در خانه می نشینیم تا سالم بمانیم.

صالحی تاکید نمود: به مسافرت نخواهیم رفت، زیرا ارزش جان خود و عزیزانم را بیشتر از یک عید و یک مسافرت چند روزه می دانیم.

تا به امروز 2 هزارو 200 نفر در استان البرز با علائم اولیه و قطعی کرونا در بیمارستان ها بستری شده که حدود 180 نفر آنان جان باختند. تا به امروز نیز یک هزارو500 بیمار در البرز بهبودی یافتندو حدد 500 نفر نیز در بیمارستان ها بستری هستند.

گروه آبان: گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

مجله کامسا: مجله کامسا | آخرین اخبار و مقالات طراحی لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40746

به "خبرنگاران نه به سفر کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نه به سفر کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید