خبرنگاران کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در 2 سال

به گزارش مهسان بلاگ، کرمانشاه- خبرنگاران- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرماشاه کاهش نرخ بیکاری سالانه کشور از بهار 96 تا 98 به میزان 1.4 درصد گفت و ادامه داد: طی مدت مشابه از بهار 96 تا 98 نرخ بیکاری در استان کرمانشاه به میزان 6 درصد کاهش یافته است.

خبرنگاران کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در 2 سال

حسن عزیزی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار با خبرنگاران اظهارداشت: در بهار 96 نرخ بیکاری کشور معادل 12 و 6 دهم بوده و در بهار 99 به 9 و 8 دهم رسیده و در استان کرمانشاه در بهار 96 نرخ بیکاری 20 و 4 دهم درصد بوده که در بهار 99 به 13 و 8 دهم درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه از نظر نرخ بیکاری در بهار سال جاری بعد از استان های لرستان و چهارمحال بختیاری در رتبه سوم قرار گرفته است، گفت: بررسی فرایند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال 98 یک درصد کاهش کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و تامین اجتماعی کرمانشاه، فاصله نرخ بیکاری فصل بهار سال 96 استان براساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران با متوسط نرخ بیکاری کل کشور 7.8 درصد گفت و گفت: فاصله نرخ بیکاری فصل بهار 99 در استان با متوسط کشوری به چهار درصد رسیده است.

عزیزی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 18 هزار و 700 فرصت شغلی به طور ناخالص در سطح استان ایجاد شده است که شهرستان های کنگاور، اسلام آبادغرب و جوانرود در ثبت اشتغال های ایجاد شده، پیشتاز هستند.

وی با اشاره به تعهد ایجاد 47 هزار و 308 فرصت شغلی به طور ناخالص براساس سند اشتغال برای سال 99 بیان نمود: خوشبختانه تا به امروز براساس سند اشتغال 40 درصد تعهد سال99 در ایجاد فرصت های شغلی در چهار ماهه اول سال جاری محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه همچنین به اشتغال ایجادی توسط دستگاه های اجرایی اشاره و گفت: جهادکشاورزی با ایجاد چهار هزار و 614 فرصت شغلی و صنعت، معدن و تجارت با ایجاد چهار هزار و 49 فرصت شغلی در رده های اول و دوم قرار دارند.

عزیزی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و راه و شهرسازی نیز دیگر دستگاه هایی هستند که از ابتدای سال جاری تا به امروز بین یک تا 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

وی در رابطه با ثبت نام متقاضیان تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: تا به امروز پنج هزار و 363 واحد کسب و کار با مبلغ 73 میلیارد تومان برای حمایت از هفت هزارو 773 فرصت شغلی در سامانه کارا در استان کرمانشاه ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 22 شهریور 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 55820

به "خبرنگاران کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در 2 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش 6 درصدی نرخ بیکاری کرمانشاه در 2 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید