خلافکارهای چینی به اپل آی فون تقلبی دادند و آی فون اصل تحویل گرفتند!

به گزارش مهسان بلاگ، نزدیک به یک ماه پیش همزمان با روز جهانی حقوق مصرف نمایندگان -یعنی به طور دقیق پانزدهم مارس- مقامات چینی به وسیله شبکه CCTV یک گزارش پژوهشی را پخش کردند که نشان می داد اپل در رویکردی غیرمنصفانه و متفاوت، خدمات بعد از خرید محدودتری به شهروندان چینی ارائه می دهد. برای مثال در حالی که در کشورهای توسعه یافته مثل انگلیس، در صورت خرابی آی فون، به مشتری آی فون جدید تحویل داده می گردد، در چین قطعات نو را روی بدنه دستگاه قدیمی سوار می نمایند و به مشتری گفته می گردد که اگر می خواهند بدنه هم نو گردد، باید حدود 92 دلار بپردازند.

خلافکارهای چینی به اپل آی فون تقلبی دادند و آی فون اصل تحویل گرفتند!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

پخش این گزارش باعث شد که اپل به صورت رسمی از چینی ها عذرخواهی کند.

اما جالب است بدانید که پلیس چین به تازگی گروهی از مجرمان چینی را دستگیر نموده است که با سوء استفاده از خدمات از بعد از خرید اپل، بیش از 100 آی فون تقلبی تحویل فروشگاه های اپل داده اند و آی فون اصل تحویل گرفته اند!

در دسامبر سال میلادی پیش، فروشگاه اپل واقع در ونژو، در مجموع 121 آی فون 4S شکسته دریافت کرد، همه این آی فون ها عوض شدند. اما در ماه ژانویه اپل متوجه شد که همه این آی فون ها در واقع تقلبی بوده اند! مقامات اپل، به شعبه مزبور، این مورد را اطلاع دادند، مسئولان شعبه هم گفتند که بیگناه هستند و پلیس را آگاه کردند.

بعد از چند ماه پلیس پیروز شد که یکی از مهندس های فروشگاه اپل ونژو و دوستش را دستگیر کرد، بازپرسی از او منجر به لو رفتن سایر کارکنانی بود که در این کار مشارکت داشتند.

خب، ظاهرا متقلب ها در ساختن قطعات بدلی آنقدر ماهر شده اند که حتی اپل هم مدتی طول می کشد متوجه فریب خوردن خود شود.

منبع

اما در خبری دیگری که آن هم به چین و آی فون برمی شود، با یک سارق چینی آشنا می شویم که یک آی فون را با شیوه ای سنتی می سارقد!

این سارق با چوب هایی غذایی که معمولا چینی ها برای خوردن غذاها از آن استفاده می نمایند، آی فون را با مهارت از جیب یک زن دوچرخه سوار در خیابان سارقید.

او آنقدر تردست بود که زن اصلا متوجه سارقیده شدن آی فونش نشد.

ویدئوی این سارقی که در شهر ژنژو صورت گرفته بود، اخیرا به صورت آنلاین در چین منتشر شده بود، سارق که متوجه شده بود تصاویرش به صورت همه گیر در حال پخش شدن است، ناچار شد با یک روزنامه نگار محلی تماس بگیرد و پس از آن خود را به پلیس تسلیم کرد، اما در توجیه این سارقی گفت که مجبور بوده است به تنهایی هزینه دختر 12 ساله اش را تأمین کند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17191

به "خلافکارهای چینی به اپل آی فون تقلبی دادند و آی فون اصل تحویل گرفتند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلافکارهای چینی به اپل آی فون تقلبی دادند و آی فون اصل تحویل گرفتند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید