خوزستان محل جغرافیایی طرح مشترک پایلوت با هیات ایتالیایی شد

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی وزارت میراث فرهنگی گفت: استان خوزستان ، محور سه اثر میراث جهانی چغازنبیل- شوش و سازه های آبی شوشتر به دلیل ظرفیت های طبیعی و فرهنگی متعدد به عنوان محل جغرافیایی انجام طرح پایلوت هیات ایتالیایی و ایرانی برگزیده شد.

خوزستان محل جغرافیایی طرح مشترک پایلوت با هیات ایتالیایی شد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

ایرنا: رویداد تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری بین المللی با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سفارت ایتالیا، اتاق بازرگانی ایتالیا در ایران و تعاونی های ایتالیا، در محل سفارت ایتالیا در تهران برگزار گشت. این رویداد، فاز سوم طرح پایلوت است که به زودی و پس از پایان رفع محدودیت های ناشی از همه گیری کرونا وارد فاز اجرایی خواهد شد.

در این رویداد، نمایندگانی از معاونت میراث فرهنگی، معاونت گردشگری، معاونت امور حقوقی و مجلس و معاونت سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سفیر ایتالیا، مدیر اتاق بازرگانی ایتالیا در ایران، رئیس پژوهشکده باستان شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده اتاق تعاون و نمایندگانی از تعاونی های مرتبط با موضوع میراث فرهنگی و گردشگری در ایتالیا حضور داشتند و در مورد ظرفیت های مشترک دو کشور در پیشبرد پروژه مشترک در حوزه تخصصی خود مواردی را مطرح کردند.

فرهاد عزیزی زلانی مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی در این رویداد گفت: در سال های گذشته همکاری های ویژه ای با سفارت ایتالیا و اتاق بازرگانی این کشور در تهران و هتعاونی های این کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری آغاز شد، در این مرحله راهبرد همکاری، جنبه های کاری مورد توافق و همچنین آثار ممکن برای انتخاب یک پروژه پایلوت مطرح شد.

او اضافه کرد: در فاز دوم همکاری از متخصصان و هیات ایتالیایی در برخی آثار میزبانی شد تا چشم انداز بهتری از همکاری با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مباحث تخصصی به دست آید. در این فاز از بسیاری آثار جهانی و ملی در غرب کشور نیز بازدید شد و در نهایت جلسه جمع بندی با حضور معاون میراث فرهنگی و هیات ایتالیایی برگزار گشت.

مدیرکل دفتر امور پایگاه های جهانی شرح داد: در فاز سوم همکاری ها، استان خوزستان و محور سه اثر میراث جهانی چغازنبیل-شوش و سازه های آبی شوشتر، به دلیل ظرفیت های طبیعی نظیر رودخانه های دز، کارون و کرخه، سواحل خلیج فارس، مناطق کوهستانی و شن زارها، مناطق حفاظت شده با گونه های جانوری و گیاهی خاص، چشمه سارها و آبشارها، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و نزدیکی به مرزهای جنوبی و غربی و داشتن ظرفیت های فرهنگی متعدد و بهره گیری از آثار میراث جهانی و آثار میراث فرهنگی ملی نظیر سنگ نگاره های 4 هزار ساله ایذه، تعدد استقرار تمدن های مختلف از هزاره های گذشته تا به امروز و ماهیت چندفرهنگی و دانش و مهارت هایی چون پرورش اسب و شتر و غیره به عنوان محل جغرافیایی انجام پروژه پایلوت برگزیده شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 88262

به "خوزستان محل جغرافیایی طرح مشترک پایلوت با هیات ایتالیایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان محل جغرافیایی طرح مشترک پایلوت با هیات ایتالیایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید