دانشگاه تبریز؛ میزبان کنگره بین المللی حشره شناسی ایران

به گزارش مهسان بلاگ، سومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران در روزهای 26 تا 28 مردادماه جاری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار می گردد.

دانشگاه تبریز؛ میزبان کنگره بین المللی حشره شناسی ایران

به گزارش خبرنگاران، گروه گیاه پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز در راستای مأموریت آموزشی و پژوهشی خود، با همکاری انجمن حشره شناسی ایران، سومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران را با حضور اساتید، پژوهشگران و دانشجویان در رشته های حشره شناسی کشاورزی، حشره شناسی پزشکی و سایر رشته های مرتبط برگزار خواهد نمود.

بر پایه همین گزارش، هر سال بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزی توسط عوامل ناخواسته زنده و غیر زنده از دسترس انسان خارج می گردد که در این بین نقش حشرات به دلیل بالا بودن جمعیت و توانایی سازگاری قابل توجه آنها، مهم تر از بقیه عوامل است.

به علاوه حشرات با فراوری کالاهای مالی مهم مانند عسل، ابریشم، موم، رنگ، لاک و غیره، با گرده افشانی و بهبود کمی و کیفی محصولات کشاورزی نقش مهمی در چرخه مالی ایفا می نمایند. علاوه بر اهمیت قابل توجه حشرات در کشاورزی، نقش مهم آنها در بهداشت، محیط زیست و توانایی تعدادی از حشرات در انتقال عوامل بیماری زای انسان و دام، وظیفه متخصصین و محققان رشته حشره شناسی را سنگین تر و مطالعات مربوط را با ارزش تر نموده است.

گروه آبان لوکس: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14559

به "دانشگاه تبریز؛ میزبان کنگره بین المللی حشره شناسی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه تبریز؛ میزبان کنگره بین المللی حشره شناسی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید