دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد

به گزارش مهسان بلاگ، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کرونا در مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی (آکادمی های علمی آزاد و زبان های خارجی) ابلاغ شد.

دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد

به گزارش خبرنگاران از فارس، دستورالعمل مراقبت و کنترل بیماری کروناویروس جدید 2019در آکادمی های علمی آزاد و زبان سراها، نسخه 01 در خصوص بازگشایی آکادمی های علمی آزاد و زبان سراها در شرایط فاصله گذاری اجتماعی، ابلاغ شد.

این پروتکل باهدف ایجاد محیطی ایمن نسبت به سرایت ویروس کرونای جدید (کووید 19)، بر پایه اصل فاصله گذاری اجتماعی (با تأکید بر اقدامات هوشمند) تنظیم و تصویب شده است و از زمان ابلاغ تا اعلام رسمی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در کشور، قابل استناد و لازم الاجرا است. همچنین در صورت لزوم، اصلاح و بازبینی های ضروری در این پروتکل، بر اساس نظرات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و کمیته آموزش وپرورش ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا صورت خواهد پذیرفت.

هدف از ارسال این دستورالعمل برگزاری ایمن کلاس های آموزشی در آکادمی های علمی آزاد و زبان سراها است و مسئولیت اجرای این دستورالعمل با مدیر آکادمی علمی آزاد و مدیر زبان سرا است.

مسئولیت نظارت بر اجرای این پروتکل با شورای نظارت به ریاست مدیرکل آموزش وپرورش استان (نماینده تام الاختیار) و مرکب از 5نفر شامل دو نفر نماینده حوزه مشارکت های مردمی (ترجیحاً مدیر مشارکت های مردمی و کارشناس مسئول توسعه مدارس غیردولتی)، یک نفر از شورای مؤسسین آکادمی های علمی آزاد استان به پیشنهاد مدیر مشارکت های مردمی و نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی در حوزه های سلامت نوجوانان،جوانان و مدارس و مدیریت سلامت محیط و کار است.

الزامات کلی با توجه به شرایط شیوع بیماری بازگشایی آکادمی ها و زبان سراها منوط به داشتن امکانات فنی و اجرایی کامل شامل موارد ذیل است؛ برنامه مدون گندزدایی کلیه سطوح دارای امکان تماس زیاد، تأمین صابون مایع و محلول های مناسب ضدعفونی کننده دست، امکان فاصله گذاری مناسب و جلوگیری از تجمع در ورود و خروج، امکان فاصله گذاری مناسب برای جایگاه ها در کلاس ها و سالن ها، آگاهی کلیه دانش آموزان، اساتید، مربیان و کارکنان مدرسه از احتیاطات لازم در زمان شیوع بیماری به وسیله ارائه آموزش های لازم.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 52715

به "دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل کنترل بیماری کرونا در مراکز غیردولتی ابلاغ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید